۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
پیش بینی قیمت ۲۵۰ هزار دلاری بیت کوین ظرف ۵ سال
چگونه بازار رمز ارزها در دنیا داغ شد؛

پیش بینی قیمت ۲۵۰ هزار دلاری بیت کوین ظرف ۵ سال

در این روزها که نوسانات بازار رمز ارزها و چرایی آن به موضوع مهم اقتصاد تبدیل شده است، پیش بینی قیمت ۲۵۰ هزار دلاری بیت کوین موج تازه ای از گمانه زنی را در مورد ارزش بازار رمزها به همراه داشت.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها که بازار رمز ارزها داغ است و سرمایه گذاران برای کسب سودهای کوتاه مدت پا به این عرصه تازه فعالیت اقتصادی گذشته اند، پیش بینی های مختلفی هم در مورد قیمت رمز ارزها ارایه می شود که به زعم رسانه های غربی بازار گرمی برای بازارهایی است که ارزش ذاتی ندارند.

از یک طرف مجری معروف برنامه اقتصادی در شبکه خبری سی ان بی سی خبر می دهد که تعداد زیادی اتریوم خریداری کرده است و در نتیجه این سرمایه گذاری سود زیادی نصیبش شد و از طرف دیگر ایلان ماسک سرمایه گذار بزرگ امریکایی و مدیر عامل شرکت تسلا از سود یک میلیارد دلاری خود طی یک سال به دلیل سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها خبر می دهد.

او نیز در ماه های اخیر توییت های زیادی در مورد سرمایه گذاری در بازار داج کوین زده است که نتیجه این مساله رشد قیمت داج کوین در بازار بود. او این سیاست را مدتها است که ادامه می دهد و خود نیز سرمایه گذاری زیادی در این بازار انجام داد.

اما این پایان ماجرا نیست. در هفته گذشته یکی از افراد مشهور امریکایی در یک شوی تلویزیونی اعلام کرد به فرزندش پیشنهاد داده است پول های خود را برای خرید رمز ارزهای ارزان قیمت از قبیل داج کوین یا XRP اختصاص دهد.

سیاستی که نشان می دهد این بازار به نواجوانان بی تجربه برای رونق بخشی روی آورده است و حتی نمی تواند از سرمایه های اندک این گروه سنی نیز دل ببرد. نکته مهم دیگر وارد کردن نوجوانان به این بازار است که می تواند نمادی از سرمایه گذاری این بازارها روی آینده سازان یا سرمایه گذاران آینده باشد.

پیش بینی های هیجانی در مورد ارزش بازار
 اما تبلیغات وسیع برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها ، بازار را برای پیش بینی های هیجانی نیز داغ کرده است.در هفته های اخیر گزارشهای زیادی در مورد رسیدن قیمت هر بیت کوین به مرز ۱۰۰ هزار دلار و رسیدن قیمت هر اتریوم به مرز ۱۰ هزار دلار منتشر شد.

این گزارشها در زمانی منتشر شد که قیمت بیت کوین کاهش یافته بود و نگرانی های زیادی در مورد احتمال تداوم روند کاهشی ارزش آن در بازار وجود داشت. پیش بینی هایی که باعث شد بازهم قیمت بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار نزدیک شود ولی برای اینکه سرعت افزایش ارزش بیت کوین بیشتر شود، سیاستهای دیگری در دستور کار قرار گرفت.

طی دو روز گذشته کارشناسان و سرمایه گذاران در شبکه های سی ان بی سی و سی ان ان امریکا خبر از رسیدن قیمت بیت کوین به مرز ۲۵۰ هزار دلار می دهند. مارک یوسکو، بنیانگذار و مدیر عامل مرکز مدیریت سرمایه گذاری مورگان کریک در مصاحبه ای با سی ان بی سی اعلام کرد: «تا پنج سال اینده هر بیت کوین در بازار با قیمت ۲۵۰ هزار دلار مبادله می شود و هر فردی که امروز وارد این بازار شود می تواند از سود ۵۰۰ درصدی برخوردار شود. رشد قیمت بیت کوین تا مرز ۲۵۰ هزار دلار در شرایطی انجام می شود که ارزش هر اتریوم هم از مرز ۴۰ هزار دلارخواهد گذشت و ارزش داج کوین هم رکورد۶ هزار دلاری را ثبت می کند.»

دلیل این پیش بینی چیست
این سرمایه گذار امریکایی در مورد دلیل پیش بینی رسیدن قیمت بیت کوین به مرز ۲۵۰ هزار دلار گفت:«امروزه بیت کوین تنها منبعی برای حفظ ارزش دارایی ها نیست بلکه در بازار به عنوان یک منبع ارزشمند سرمایه گذاری پذیرفته شده است و درمعاملات بزرگ از ان استفاده می شود. بیت کوین یک شبکه است و شبکه ها هم با سرعت بالایی رشد می کنند. بررسی ها نشان داده است بیت کوین، سریع ترین شبکه دنیا است که توانسته است ارزش بازار بالغ بر یک هزار میلیارد دلار را ثبت کند و به همین دلیل می توان انتظار داشت از این پس سرعت رشد ان بیشتر شود. ارزش بازار بیت کوین ۱۲ سال بعد از ایجاد آن در سال ۲۰۲۱ توانست از مرز یک هزار میلیارد دلار بگذرد.»

 یوسکو  بازار بیت کوین را با بازار طلا مقایسه می کند و می گوید: «هم اکنون ارزش بازار طلا در دنیا بالغ بر ۴ هزار میلیارد دلار است و از نظر من بیت کوین می تواند رقیبی مهم برای بازار طلا باشد. انتظار من این است که تا ۵ سال اینده ارزش بازار بین کوین به بازار طلا می رسد و در صورتی این مهم حاصل می شود که هر بیت کوین با قیمت ۲۵۰ هزار دلار مبادله شود. این رقابت در شرایطی معنا پیدا می کند که بدانیم تنها ۲۱ میلیون بیت کوین دربازار وجود دارد و امکان استخراج شمار بیشتری بیت کوین وجود ندارد.»

وب سایت کوین دسک این پیش بینی را چندان قابل اعتماد نمی داند و می نویسد: «در سالهای اخیر بارها بازار بیت کوین با بازار طلا مقایسه شده است که البته در مورد امکان این مقایسه هم تردیدهای زیادی وجود دارد. باید در نظر داشت زمان مورد نیاز برای استخراج زیاد است و بستر تکنولوژیکی لازم برای افزایش عرضه ان بسیار محدود است.»

البته یوسکو در پاسخ به این انتقاد به پیشرفتهای سریع تکنولوژی در دنیا اشاره کرد و تاکید کرد این سرعت بالای توسعه تکنولوژی می تواند بار زیادی را از دوش بازار بیت کوین بردارد و بسیاری از موانع و مشکلات برای استخراج این رمز ارز را حل کند.

کد خبر: ۸۷٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha