۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
فراز و فرود اتریوم در ۲۴ ساعت
بازهم رکورد دیگری در بازار اتریوم ثبت شد؛

فراز و فرود اتریوم در ۲۴ ساعت

روز ۱۰ می ارزش هر اتریوم در بازار از مرز ۴ هزار دلار گذشت و رکورد تازه ای را ثبت کرد اگرچه این وضعیت دوام زیادی نداشت و بازهم قیمت به مرز ۳۸۰۰ دلار بازگشت.

بازار؛ گروه بین الملل:در روز گذشته بازار ارزهای مجازی در دنیا با چالش بزرگی روبرو بود. در این روز ارزش تمامی ارزهای هم و معتبر در دنیا کاهش پیدا کرد و دلیل این مساله هم سیاستهای دولت امریکا و وضع قوانین تازه توسط فدرال رزرو امریکا برای فعالیت در این بازار عنوان شد.

طبق گزارشهای موجود ارزش هر بیت کوین در بازار ۵.۸۴ درصد از ابتدای ساعت کاری روز ۱۱ می کاهش یافت و به ۵۵ هزار و ۴۹۱ دلار رسید و ارزش هر اتریوم با تجربه افت ۱.۷۹ درصدی در سطح ۳۸۷۵ دلاری قرار گرفت.

در این روز بالاترین نرخ کاهش ارزش در میان رمز ارزهای بزرگ دنیا به بازار XRP  اختصاص داشت که بالغ بر ۱۱.۴۵ درصد بود و در این روز هر رمز ارز با قیمت ۱.۴۱ دلار مبادله شد. افت ارزش رمز ارزها در شرایطی اتفاق افتاد که در خبرهای روز قبل از صعود قیمت این رمز ارزها حکایت شده بود. در روز ۱۰ می سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش هر اتریوم در بازار جهانی رکورد ۴۱۴۱ دلار را شکست و ارزش بازار آن نیز از مرز ۴۸۳ میلیارد دلار فراتر رفت. در روز قبل ارزش بازار بیت کوین در دنیا برابر با ۱.۰۹ هزار میلیارد دلار بود.

در مورد دلیل رشد قیمت اتریوم در روز ۱۰ می این طور بیان می شود که توسعه پلت فرم های تسهیل کننده استقراض رمز ارزها در خارج از ساختار بانکی فعال برای رمز ارزها زمینه را برای رشد اتریوم فراهم کرد.

این پلت فرم های  تازه که به شکل اپلیکیشن در اختیار مالکان رمز ارزها قرار می گیرد با بلاک چین اتریوم کار می کند و همین مساله استقبال از این رمز ارز و سرمایه گذاری در ان را افزایش داد.

از طرف دیگر تغییرات تکنیکی در نحوه استخراج اتریوم که درنتیجه تغییر در نرم افزارهای مورد استفاده برای استخراج این رمز ارزها ایجاد شده است، هم عامل دیگری است که باعث شد تا موسسات سرمایه گذاری به این بازار روی بیاورند و بستر برای رشد تقاضا و قیمت اتریوم فراهم شود. از طرف دیگر افزایش تقاضا برای اتریوم و پیش بینی رشد قیمت ان هم باعث شد تا تقاضا برای رقیب اصلی ان یعنی بیت کوین کاهش یابد و قیمت بیت کوین تنزل پیدا کند.

تحلیل گران جی پی مورگان به عملکرد بازار اتریوم به دیده تردید نگاه می کنند و بر این باورند که پراکندگی قیمت نسبت به فعالیتهای انجام شده در شبکه بازیگران در بازار اتریوم این سوال را ایجاد می کند که چرا قیمت اتریوم در بازار جهانی با این سرعت رشد کرده است و چه عاملی می تواند تضمین کند این روند ادامه پیدا کند. آنها معتقدند رشد ارزش اتریوم نمی تواند مدت زیادی دوام داشته باشد و رشد ماه هایی اخیر هم به دنبال تبلیغات زیاد انجام شده توسط افراد مشهور و ثروتمند امریکا در مورد این بازار و هجوم موسسات سرمایه گذاری برای فعالیت در این بازار است.

این کارشناسان بر این باورند با توجه به شمار ادرس های دیجیتال فعال در بازار اتریوم، قیمت مناسب برای این رمز ارز حداکثر ۱۰۰۰ دلار است و مبادله با قیمتی نزدیک به چهار هزار دلار با ربسک بالایی همراه است.

کد خبر: ۸۷٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha