۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
یک میلیارد تومان برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار ستاد پشتیبانی استان قرار می گیرد
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

یک میلیارد تومان برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار ستاد پشتیبانی استان قرار می گیرد

یاسوج- معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تجهیز و مقابله با ویروس کرونایک میلیارد تومان در اختیار ستاد پشتیبانی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیز فیلی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری افزود: در این راستا سازمان برنامه و بودجه استان موظف شد این مبلغ را به صورت صدردصد نقدی و خارج از شمول به صورت  مبادله موافقت نامه تخصیص دهد.

وی بیان داشت: سازمان صمت استان نیز موظف شد که جلسات هماهنگی برای اصناف زیرمجموعه خود برگزار و نسبت به تامین تجهیزات ضدعفونی کننده بازار در تمامی شهرستانهای استان اقدام کند.

فیلی تصریح کرد: همچنین در راستای مقابله با ویروس کرونا سازمان نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، صنعت و معدن و کلیه نهادها و موسسات غیر دولتی با مدیریت و محوریت اتاق بازرگانی استان، اتاق بازرگانی و سندیکای پیمانکاران باید نسبت به تامین تجهیزات بهداشتی از جمله ژل ضدعفونی کننده، دستکش یکبار مصرف، ماسک و الکل اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری مسئولیت نظارت، پایش و گزارش  دهی از اقدامات انجام شده در برخی از این موارد را بر عهده دارد و ادارات، نهادها، موسسات دولتی و غیردولتی، بانک ها و دانشگاه ها نیز از امروز ۲۰ اسفندماه ۹۸ تا پایان هفته جاری موظفند نسبت به تامین ژل ضدعفونی کننده، دستکش یکبار مصرف، ماسک و الکل برای کارکنان و ارباب رجوع های خود اقدام کنند.

فیلی تصریح کرد: شهرداریهای ۱۸ گانه استان منیز باید به وسیله آب ژاول در دو مرحله در طول شبانه روز معابر عمومی را ضدعفونی کنند.

وی افزود: تامین آب ژاول بر عهده سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی بوده و دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف است که لوازم موردنیاز اعم از ماسک، دستکش، پدالکلی و لباس مخصوص را برای بیمارستان ها، مراکز درمانی و بهداشتی تهیه کرده و تا پایان هفته به این مراکز تحویل دهند.

فیلی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان نیز موظف است برای تهیه  ژل، الکل، ماسک، دستکش و لباس کار با هماهنگی کمیته پشتیبانی عمل کرده و پس از آن نسبت به توزیع این اقلام بین دستگاههای متولی اقدام کند.

کد خبر: ۸٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha