۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
مضحکه ارز رمزها با توئیت ایلان ماسک به ماه می رسد
«بازار» گزارش می دهد؛

مضحکه ارز رمزها با توئیت ایلان ماسک به ماه می رسد

ایلان ماسک در توییت اخیر خود اعلام کرد که قصد دارد، در اوایل سال آینده یک ماهواره جدید را به مدار ماه ارسال کند؛ وی افزود: تمامی پرداختی های این ماموریت از طریق رمز ارز دوج کوین انجام خواهد شد.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: در چند روز گذشته شاهد تبلیغات چند مرحله ای ایلان ماسک از رمز ارز دوج کوین بودیم و اکنون وی در یک خبر رسمی اعلام کرد که از این پس شرکت اسپیس ایکس، رمز ارز دوج کوین را  به عنوان پرداخت از مشتریانش قبول خواهد کرد و این در حالی است که قیمت این واحد ارز دیجیتالی در دو روز گذشته سقوط  زیادی داشته است .

ایلان ماسک که به شدت طرفدار  رمز ارزهاست در مورد برنامه آینده شرکت خود اظهار داشت که، ما قصد داریم اوایل سال آینده یک ماهواره با نام دوج ۱ ( DOGE-۱ ) را به ماه بفرستد که  تمامی پرداختی ها از طریق رمز ارز دوج انجام خواهد گرفت و  این اولین معامله رسمی اسپیس ایکس با رمز ارزها است. DOGE قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ با موشک فالکون ۹ به پرواز در آید و به گفته خود ماسک یک دوج واقعی بر روی ماه فرود خواهد آمد.

دوج کوین توسط دو مهندس نرم‌افزار شناخته شده بیلی مارکوس از IBM و جکسون پالمر از ادوبی پایه‌گذاری و توسعه داده شد. هدف اصلی ایجاد Dogecoin ساخت یک ارز دیجیتال peer-to-peer برای انتقال پول با گستره کاربرهایی بیشتر از بیت کوین  است؛ این ارز  از نظر ساختاری شبیه یکی از هم رده های خود با نام رمز ارز لایت کوین می باشد و تنها از منظر تعدد و تکرار تولید مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران و خریداران رمز ارزها قرار گرفته است؛ برای تولید این رمز ارز هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و به وفور قابل دسترس می باشد و همین امر از محبوبیت آن در مقابل سایر رمز ارزها کاسته است.

اگرچه از چند روز گذشته دوج کوین حدود یک سوم ارزش خود را از دست داده است، اما تلاش مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس برای ارتقاء ارزش  این رمز ارز نچندان محبوب در ماه های اخیر باعث شد که ارزش آن به میزان چشمگیری افزایش یابد و آن را از قالب یک شوخی اینترنتی خارج کند.

گفتنی است، دوج کوین از زمان شروع رمز ارزها مورد توجه بسیاری کمی از خریداران قرار گرفت اما توییت ها و  تبلیغات ایلان ماسک آن را به چهارمین رمز ارز بزرگ جهان تبدیل کرد و ارزش بازار آن را به ۷۰ میلیارد دلار ارتقاء داد که این میزان ۸۰۰ درصد بیشتر از سال های گذشته می باشد.

همچنین، ایلان ماسک قبلا هم اعلام کرده بود که از یک بازه زمانی مشخص تمامی خودروهای تسلا را  با رمز ارز بیت کوین معامله خواهد کرد و همین امر منجر به جهش قیمت بیت کوین شد به گونه ای که توانست در کمتر از دو ماه رکورد ۶۲ هزار دلاری را تجربه کنند. البته داستان تسلا و بیت کوین تنها با معاملات خودروهایش ختم نمی شود، این شرکت در طول چند ماه گذشته یک و نیم میلیارد رمز ارز بیت کوین خریداری کرده است که این موضوع نیز در افزایش محبوبت آن بسیار تاثیر گذار بود.

ناگفته نماند، رمز ارز اتریوم نیز از روز گذشته افزایش بی سابقه ای داشته است و برای اولین بار به بالای ۴۰۰۰ دلار رسید؛ اتریوم که بعد از بیت کوین بزرگترین رمز ارز محسوب می شود و از ابتدای امسال دارای ۴۳۵ درصد رشد بوده است.

لازم به ذکر است در افزایش  ناگهانی دو رمز ارز دوج  کوین و بیت کوین  مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس نقش پر رنگی ایفا کرده است و اینجا تنها جای یک سوال باقی می ماند؛ آیا ایلان ماسک برای رمز ارز اتریوم نیز تدابیری  اندیشیده است ؟

 
کد خبر: ۸۷٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha