۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
یک هزار و ۲۴۴ روستای مازندران تحت پوشش آبفا نیستند
معاون آبفا مازندران:

یک هزار و ۲۴۴ روستای مازندران تحت پوشش آبفا نیستند

ساری- خدابخش پور، معاون بهره برداری آب و فاضلاب مازندران گفت: از مجموع دو هزار و ۹۲۲ روستای استان یک هزار و ۲۴۴ روستا تحت پوشش آبفا نیستند.

حمیدرضا خدابخش پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۷۱۸ حلقه چاه و ۳۵۳ دهنه چشمه در استان وجود دارد، گفت: همچنین برای تامین آب استان از رودخانه کلاردشت، سد شهید رجایی، البرز و میجران بهره گیری می شود.

وی ظرفیت منابع آبی را ۵۲۲ میلیون مترمکعب در سال ذکر کرد و گفت: طول شبکه های خطوط انتقال سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر، شبکه های توزیع بیش از ۲۰ هزار کیلومتر است و ۱۱۳ واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه مسئولیت تامین آب را در استان عهده دار است.

معاون آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: در حوزه روستایی از دو هزار و۹۲۲ روستا حدود هزار و ۶۷۸ روستا با جمعیت بیش از ۹۷۹ هزار نفر تحت پوشش قرار دارند و ۴۵۸ هزار مشترک در این روستاها وجود دارد.

خدابخش پور نیاز آبی روستاها را ۱۰۵ میلیون مترمکعب در سال بیان کرد و گفت: ۵۶۷ ایستگاه پمپاژ برای آبرسانی به این روستاها فعالیت دارند.

وی طول شبکه های روستایی را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر ذکر کرد و گفت: برخی از روستاها به صورت هیئت امنایی اداره می شود و با این حال در بسیاری از روستاها این شرکت خدمات رسانی می کند.

معاون آب و فاضلاب مازندران گفت: هزار و ۲۴۴ روستای غیرتحت پوشش آبفا با ۱۲۴ هزار خانوار در استان وجود دارد و لازم است این روستاها تحت پوشش آبفا قرار گیرند.

کد خبر: ۸۷٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha