۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
بازار آهن در انتظار نتایج مذاکرات وین

بازار آهن در انتظار نتایج مذاکرات وین

شرایط این روزهای اغلب بازارها از جمله بازار آهن به گونه ای است که در انتظار نتایج مذاکرات وین و از دیگر سو رسیدن نرخ دلار به ۱۵ و ۱۶ هزار تومان می باشند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، شرایط این روزهای اغلب بازارها از جمله بازار آهن به گونه ای است که در انتظار نتایج مذاکرات وین و از دیگر سو رسیدن نرخ دلار به ۱۵ و ۱۶ هزارتومان می باشند. بلاتکلیفی های ناشی از عوامل سیاسی موجب شده است تقاضای جدی در بازار بیش از پیش کاهش یابد. این مسئله در بازار آهن  به علت کاهش فعالیت های عمرانی در ماه های پایانی دولت فعلی جدی تر از قبل دیده می شود.

با بررسی نوسانات بازار ارز مشاهده می کنیم که نرخ دلار همچنان در کانال ۲۱ هزارتومان در نوسان است و سیگنالی از ورود نرخ دلار به کانال ۲۰ هزارتومان مشاهده نمی شود. محقق شدن این مسئله وابسته به اعلام خبرهای قوی از نتایج مذاکرات می باشد؛ البته لازم به ذکر است که نوسانات موجود کوتاه مدت بوده و در مدت زمان بیشتر، نرخ دلار به همین محدوده بازگشت خواهد داشت.

با تمام این تفاسیر، در تحلیل و بررسی روند قیمت های روز گذشته بازار آهن مشاهده کردیم که قیمت میلگرد با توجه به اعلامی های تولیدکنندگان این حوزه با ثبات نسبی همراه بود؛ در این میان اما برخی نیز افزایش ۳۰ الی ۵۰ تومانی را در قیمت های خود اعمال کردند همچنین تعداد اندکی هم قیمت های خود را با کاهش ۱۰۰ تومانی اعلام کردند.

با وجود ثبات نسبی این روزهای بازار به علت عوامل متعدد، شاهد تلاطمات قیمتی در حوزه نبشی و ناودانی بودیم، به این صورت که قیمت نبشی از سوی تعدادی از تولیدکنندگان این حوزه با افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام شد؛ البته برخی نیز قیمت های خود را ۱۵۰ الی ۲۵۰ تومان کاهش دادند و تعداد اندکی نیز بدون تغییر قیمت محصولات خود را روانه بازار کردند.

سردرگمی در بازار ناودانی نیز دیده می شد، به این صورت که قیمت ناودانی از سوی یک شرکت بدون تغییر قیمت اعلام شد، تعدادی از تولیدکنندگان این بخش افزایش ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی را روی قیمت های خود اعمال کردند؛ البته کاهش ۲۰۰ الی ۲۵۰ تومانی نیز در قیمت های اعلامی ناودانی مشاهده می شد. قیمت سپری نیز از سوی تولیدکنندگان این بخش بدون تغییر قیمت اعلام شد.

قیمت تیرآهن کیلویی در بازار روز گذشته از سوی یک شرکت بدون تغییر اعلام شد و دو شرکت نیز افزایش ۱۰۰ تومانی را بر قیمت های خود اعمال کردند. اما در بخش تیرآهن شاخه ای شاهد ثبات توام با کاهش ۱۰ الی ۲۰ هزار تومانی در شاخه های پر فروش بودیم. قیمت پروفیل روز گذشته از سوی ۳ شرکت تولیدکننده این محصول بدون تغییر اعلام شد؛ البته در میان قیمت های اعلامی کاهش قیمت نیز به چشم می خورد.

در مجموع، اغلب بازارها در روزهایی که سپری می شوند بارکود سختی مواجه هستند و قیمت ها ثابت است؛ البته لازم به ذکر است که با توجه به افزایش قیمت های بین المللی، جو موجود در بازار آهن اندکی متفاوت است. در صورتی که بازار آهن سیگنال های افزایش قیمت پایه شمش را دریافت کند، قیمت ها اندکی صعودی خواهند شد.

کد خبر: ۸۷٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha