۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
وجود ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در لرستان/ افزایش حقوق کارگران، بیشتر از نرخ تورم است
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:

وجود ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در لرستان/ افزایش حقوق کارگران، بیشتر از نرخ تورم است

لرستان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۹۹۹ کارگر ساختمانی در استان بیمه هستند، گفت: میزان دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم سال گذشته است.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در لرستان ۲۴ هزار و ۹۹۹ کارگر ساختمانی بیمه‌شده داریم که بیمه آنها حمایتی است، یعنی بخشی از آن را دولت پرداخت می‌کند و بخشی دیگر بر عهده خودشان است.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری اصلی استان نیز ۱۳۲ هزار و ۳۶۴ نفر است که نسبت به سال قبل افزایش داشته، افزود: در مشاغل آزاد ۲۴ هزار و ۲۱۶ نفر بیمه شده، هفت هزار و ۱۲۷ نفر بیمه شده اختیاری اصلی و ۲۵ هزار و ۶۸۶ نفر بیمه شده رانندگان داریم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: دستمزد کارگران طبق حداقل قانون کار افزایش ۳۹ درصدی و در سایر سطوح افزایش ۲۶ درصدی داشته است، در واقع دستمزد کارگران ۳۹ درصد و میزان تورم سال قبل ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده بود، یعنی میزان دستمزد بیشتر از نرخ تورم سال گذشته است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر، تصریح کرد: تاکنون دو بار تسهیلات یک میلیون تومانی به کارگران ساختمانی آسیب دیده پرداخت شده؛ امیدواریم که با برنامه دولت در بحث ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن شهری و روستایی در سال، وضعیت بخش ساختمان تکان مثبتی بخورد که این شرایط نیز به نفع کارگران ساختمانی و فعالان این حوزه است.

کد خبر: ۸۷٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha