۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
همکاری با شرکت‌های خارجی لوازم خانگی باید براساس منافع ملی باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

همکاری با شرکت‌های خارجی لوازم خانگی باید براساس منافع ملی باشد

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در صورتی که مشارکت و همکاری با شرکت‌های خارجی را در دستورکار داریم باید قراردادها به گونه‌ای منعقد شود که خروج از بازار ایران برای آنها هزینه داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره شرایط ورود شرکت‌های خارجی لوازم خانگی به بازار ایران، گفت: با وجود اینکه کشور کره جنوبی مدت‌ها بازار لوازم خانگی ایران را در اختیار داشت نه تنها در آزادسازی پول‌های بلوکه شده با ما همکاری نکرد. پس از اعمال تحریم، همکاری مناسبی با ایران نداشت بنابراین ایران نیز باید در انعقاد قراردادهای جدید این موضوع را درنظر گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید میان شرکت‌هایی که ایران را پس از اعمال تحریم‌ها ترک کردند با شرکت‌هایی که همراه ما بودند، تفاوت وجود داشته باشد، افزود: در صورتی که مشارکت و همکاری با شرکت‌های خارجی را در دستورکار داریم باید قراردادها به گونه‌ای منعقد شود، که خروج از بازار ایران برای آنها هزینه داشته باشد.

تاکنون مسیری که برای واردات به کار گرفته شده، مناسب نبوده است
وی اضافه کرد: شرکت‌های داخلی لوازم خانگی توانایی ارتقا کیفیت محصولات را دارند اما برای رقابت‌پذیری می‌توان زمینه همکاری با شرکت‌های خارجی را فراهم کرد اما این همکاری باید با حساب کتاب و براساس منافع ملی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تاکنون مسیری که برای واردات به کار گرفته شده، مناسب نبوده زیرا در بیشتر مواقع تنها از یک کشور کالا وارد یا مشارکت می‌کنیم در حالیکه باید کشور مبدا برای واردات با بررسی دقیق مشخص شود از سوی دیگر کشورهای مختلف را به عنوان واردکننده در نظر گیریم و واردات و مشارکت را منحصر به یک کشور نکنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همکاری و مشارکت با سایر کشورها برای تولید لوازم خانگی به برنامه ریزی و دقت بسیار نیاز دارد، تصریح کرد: در همکاری و مشارکت با کشورها باید به رابطه نفتی با آنها نیز توجه کنیم به این معنا که با کشورهایی در تولید همکاری کنیم که به منابع نفتی ما نیاز داشته باشند.

کد خبر: ۸۷٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha