۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
 ارز دیجیتال؛ مسیر پیش‌روی زندگیمان

ارز دیجیتال؛ مسیر پیش‌روی زندگیمان

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توان گفت رمزنگاری‌های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.

به گزارش بازار، ارز دیجیتال یا کریپتو کارنسی‌ها نوعی پول الکترونیکی است که به منظور امنیت بیشتر، حذف واسطه‌ها و ناشناس بودن طراحی شده است. این ارز به عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل برپایه اینترنت تعریف می شود که ویژگی هایی مشابهی با پول فیزیکی دارد. با این حال تراکنش های انتقال سرمایه را به صورت آنی و بدون مرز بین افراد صورت می‌گیرد. و اکنون بسیاری از افراد را می‌بینیم که به کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال  مشغول هستند.

رمز نگاری ارز دیجیتالی
ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توان گفت رمزنگاری‌های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند. گسترش تازه ارز رمزی علاقه به استفاده مجدد از پول‌های دیجیتال را افزایش داده است. این امر با معرفی بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ همراه بود که اکنون آن را به بزرگ‌ترین و موردِ قبول‌ترین پول دیجیتال تبدیل کرده است. رمزنگاری در جنگ جهانی دوم برای انتقال پیام و فرمان‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفت. در عصر دیجیتال، ریاضیات و علوم کامپیوتر برای امنیت ارتباطات، اطلاعات و انتقال پول مورد استفاده قرارگرفته اند.

اولین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده اند. در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ ارز دیجیتال در بازارهای جهانی تجارت می‌شود. که البته خیلی از آن‌ها کلاه‌برداری هستند.

 ارز دیجیتال؛ مسیر پیش‌روی زندگیمان

نحوه کار ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند و به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک‌ها و سازمان‌های واسطه می‌دهند. اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده‌ای به نام بلاک چین اجرا می‌شوند. بیشتر واحدهای اصلی ارز دیجیتال (به جزتوکن ها) توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می‌شوند.

ارزش ارز دیجیتال مشهور؛ بیت‌کوین
بیت کوین اولین و محبوب‌ترین ارزدیجیتال است. بیت کوین توسط فردی (یا افرادی) ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. ارزش کل بازار بیت کوین اکنون در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱ تیلیارد دلار است!
باور نکردنی‌است...

علت محبوبیت ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب درتراکنش‌های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آن‌ها نیست و کسی نمی‌تواند آن‌ها را متوقف یا هک کند. آن‌ها غیرمتمرکز هستند و واسطه‌ها را حذف می‌کنند.

استفاده از ارزهای دیجیتال نیاز به ثبت نام یا مدارک ندارد. حتی فرایند استخراج نیز برای همه مقدور است و همه می‌توانند به صورت‌های مختلف از آن کسب درآمد کنند.

امکان معامله در سطح بین‌المللی
ارز دیجیتال در سطح بین‌المللی نیز توانسته جایگاه ویژه‌ای را به دست آورد. همین مساله مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال است. از آنجایی که این ارز متعلق به کشور خاصی نیست به یک واحد پول بین‌المللی تبدیل شده است که این امکان را فراهم می‌کند از هر نقطه از جهان بتوان با نقاط دیگر مبادلات مالی انجام داد. جنبه‌های مثبت ارز دیجیتال حتی به مراتب بیشتر پول فیزیکی شده و گسترش یافته است، به طوری که در حال حاضر از سطح پرداخت‌های اینترنتی فراتر رفته و معاملات بسیاری از سهام‌های بزرگ دنیا و داد و ستد آن از طریق ارز دیجیتال انجام می‌شود.

 ارز دیجیتال؛ مسیر پیش‌روی زندگیمان

تسهیل معاملات سنگین
ارز دیجیتال چون وجود خارجی ندارد و مبتنی بر پول فیزیکی نیست بهترین گزینه برای معاملات با ارزش بالا و حجم سنگین پول است. در معاملات سنگین که هزینه جابه‌جایی پول زیاد است؛ ارز دیجیتال به راحتی می‌تواند مبادله شود. همچنین واحدهای ارز دیجیتال ارزش بالاتری نسبت به پول‌های فیزیکی دارند. مثلا یک بیت کوین معادل ۵۶ هزار دلار است و همین باعث محاسبه راحت‌تر معاملات سنگین بر اساس ارزهای دیجیتال می‌شود.

سخن پایانی
علاوه بر کاربرد ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت می‌توان آن را به چشم سرمایه‌گذاری نیز دید. برای آشنایی با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری توصیه می‌کنیم به سایت آکادمی علی ربیعی رجوع کنید.
 در حال حاضر روز به روز بر تعداد ارزهای دیجیتال افزوده می‌شود که نشان از استقبال افراد و ورود پول‌های هنگفت به این بازار است که آن را برای سرمایه‌گذاری جذاب کرده است. افزایش کاربران در این بازار موجب شده ارزش ارزهای دیجیتال بالا و پایین شود. وجود نوسان در هر بازاری می‌تواند آن را تبدیل به محلی برای کسب درآمد کند.

برای سرمایه‌گذاری شما می‌توانید با شرکت در دوره‌ی آموزش جامع ارزهای دیجیتال به کسب در آمد دلاری در هرجایی که هستید مشغول شوید و سرمایه خود را چندین برابر کنید.

کد خبر: ۸۷٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha