۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
دولت آینده با ایجاد مشوق‌ به توسعه کارآفرینی کمک کند/ لزوم حمایت از استارت آپ‌ها
رئیس کمیسیون کسب و کار و کارآفرینی اتاق بازرگانی اهواز:

دولت آینده با ایجاد مشوق‌ به توسعه کارآفرینی کمک کند/ لزوم حمایت از استارت آپ‌ها

اهواز- نوری زاده، رئیس کمیسیون کسب و کار و کارآفرینی اتاق بازرگانی اهواز گفت: دولت آینده با ارائه مشوق‌های لازم ویژه کسب و کارها و کارآفرینان می‌تواند توسعه کارآفرینی در کشور را تسهیل کند.

نعمت الله نوری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: همانگونه که انتظار می‌رود کارآفرینی نماد کوشش و موفقیت در امور تجاری است و در این بین کارآفرینان نقش اساسی در توسعه اقتصادی جوامع دارند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان در تشکیل صنایع جدید، ایجاد اشتغال و بهره‌وری سهم قابل توجهی از رشد اقتصادی را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از همین رو افزایش فعالیت‌های جدید اقتصادی مستلزم حمایت‌های مستمر دولت از کارآفرینی است.

رئیس کمیسیون کسب و کار و کارآفرینی اتاق بازرگانی اهواز موفقیت فعالیت‌های کارآفرینی در هر جامعه‌ای را منوط به یافتن روش‌های خلاقانه دانست و گفت: در این زمینه به کارگیری از تکنولوژی‌های جدید و شیوه‌های نوین، سریعتر و کم هزینه‌تری باعث موفقیت در بخش کارآفرینی خواهد شد.

ایجاد فرصت توسعه و حرکت
نوری زاده اضافه کرد: باید توجه داشت که دولت می‌تواند با به کارگیری از زیرساخت‌های لازم امکان بهره‌مندی کارآفرینان از فرصت توسعه و حرکت به سمت موفقیت را فراهم کند.

وی یکی دغدغه‌های کارآفرینان در استان خوزستان را توسعه فعالیت‌های استارتاپی عنوان کرد و گفت: حمایت از کارآفرینان برای توسعه اینگونه فعالیت‌ها مولفه‌ای مهم و بسیار با اهمیت است که تحقق آن مستلزم حمایت‌های دولت است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: انتظار می‌رود که صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی از ارکان حوزه کارآفرینی در کشور موضوع تامین منابع مالی برای استارتاپ‌ها را با جدیت دنبال کند.

استقرار شتاب دهنده‌ها
نوری زاده توضیح داد: مشوق‌های مناسب در جهت استقرار شتاب دهنده‌ها علاوه بر اینکه نیاز مالی فعالیت‌های کارآفرینی را تامین خواهد کرد، قطعا باعث حضور پررنگ تر صنایع و جذب سرمایه‌گذاری های مختلف در بخش کارآفرینی خواهد شد.

وی مهمترین مطالبه مردم در دولت آینده را تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی قلمداد کرد و گفت: بنابراین انتظار می‌رود که دولت آینده در سیاست‌های اقتصادی و برنامه‌های اشتغالی خود، کارآفرینی و فعالیت‌های استارتاپی را نسبت به دیگر ادوار مورد توجه قرار دهد.

کد خبر: ۸۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha