۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
 هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت امانت‌دار مردم باشند
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان:

هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت امانت‌دار مردم باشند

یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان انتخابات الکترونیکی و شرکت سهامداران در آن را کمک کننده دانست و گفت: نگرانی اصلی روی ترکیب اعضای هیئت مدیره است که باید امانت دار مردم باشند.

به گزارش بازار، منصور یزدی زاده، مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان و کارشناس بازار سرمایه با برنامه «حجره» در مورد سهام عدالت و انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

وی ضمن اشاره به تجربه ی صندوق های سرمایه گذاری و آزادی عمل آنها برای خرید و فروش سهام اذعان کرد: افرادی که به روش غیرمستقیم سهام دار سهم عدالت هستند، سرمایه هنگفتی را در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی گذاشته اند که این کاری بزرگ و سنگی در تاریکی است.

یزدی زاده از عدم آموزش به سهام داران عدالت پیش از ورود آنها به مجمع و نداشتن کد سهام داری آنها سخن گفت و مطرح کرد: کسانی که می خواهند امانت دار سرمایه مردم باشند باید بتوانند مشابه صندوق های سرمایه گذاری چارچوب روشنی داشته، زیر نظر سازمان بورس باشند و اعضا آنها حرفه ای عمل کنند.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان، با بیان اینکه افراد هیئت مدیره باید بتوانند سرمایه سهام داران را افزایش دهند، متذکر شد: سازمان بورس باید دستور العملی برای بیراهه نرفتن این شرکت ها تبیین کند در حالی که برخی افراد اهداف سیاسی خاصی را دنبال می کنند.

یزدی زاده ضمن اشاره به نقش سازمان بورس در تدوین چارچوبی پیش از انتخابات، عنوان کرد: آینده ی مبهمی پیش روست و در صورت بی دقتی ۳۰ میلیون نفری که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، قطعاً متضرر خواهند شد.

تشکیل اتاق فکر؛ راهکاری برای شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت
این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به نبود مرجع نظارتی از نگرانی خود در مورد مدیریت نادرست جمعیت ۳۰ میلیونی که می تواند تبدیل به بحران شود، سخن گفت و ادامه داد: در حالی که بازار سرمایه نقد شوندگی دارد این شرکت ها این قابلیت را ندارند و شاید الکترونیکی برگزار کردن انتخابات و شرکت سهام داران در آن بتواند کمک کننده باشد اما نگرانی اصلی روی ترکیب اعضای هیئت مدیره است که باید امانت دار مردم باشند.

وی کوتاه ترین مسیر در ارائه راهکار را تشکیل اتاق فکری متشکل از تمام حرفه ای های بازار سرمایه دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری استفاده کرد و باید از طرف سازمان بورس ترکیب اعضا و سوابق افراد در انتخابات تعیین شود.

سِجامی شدن روند احراز هویت؛ بزرگترین اتفاق اخیر در سازمان بورس
محمد قاسمی، کارشناس حوزه تخصصی تکنولوژی و بازار مالی در گفتگوی تلفنی با برنامه «حجره» در مورد سهام عدالت و انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی، گفت: سامانه فروش سهام عدالت که به سرعت طراحی شده بود، در مقابل حجم فروش سهام فشار زیادی به بازار آورد و یکی از دلایل منفی شدن بازار سرمایه، همان فروش میلیاردی سهام عدالت بود.

وی ضمن اشاره به ارائه راهکارهای مقطعی به جای منطقی، بیان کرد: به دلیل نبود ساز و کار مناسب برای آن سامانه بسیاری از مردم با نیازهای مالی نتوانستند سهام خود را بفروشند.

این کارشناس بازار مالی، فروش سهام به روش غیرمستقیم را بهتر از روش مستقیم دانست و تشریح کرد: شرکت های استانی باید طی مکانیزمی از طریق انتخابات، اعضای هیئت مدیره خود را اننتخاب کنند.

قاسمی سجامی شدن روند احراز هویت بورسی را بزرگترین اتفاق چند سال اخیر بورس عنوان کرد و ادامه داد: برنامه ای برای آینده بازار بورس در دست نیست و سامانه سپرده گذاری مرکزی قدیمی است.

این کارشناس حوزه تخصصی تکنولوژی در رادیو گفت و گو، اذعان کرد: شواری عالی بورس باید طی دستور العملی، تمام سهام داران عدالت را سجامی کند و بهترین راه، مبنا قرار دادن همان اطلاعات قبلی آنها است و برای خرید و فروش سهام های دیگر احراز هویت سجامی انجام دهند.

وی عدم آگاهی و دانش افراد برای شرکت در انتخابات را از مشکلات دانست و ضمن اشاره به امکان زیرساخت برای سپرده گذاری مرکزی، خاطرنشان کرد: اعضا باید تخصص مالی داشته باشند، از منافع سهام داران دفاع کنند و نسبت به قوانین بازار مالی آگاه باشند.

کد خبر: ۸۷٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha