۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
۲۸ مرکز خرید تضمینی محصولات استراتژیک در قزوین پیش بینی شده است
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۲۸ مرکز خرید تضمینی محصولات استراتژیک در قزوین پیش بینی شده است

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲۸ مرکز خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی شامل گندم و کلزا برای سال جاری در قزوین پیش بینی و جانمایی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی اظهار داشت: این مراکز شامل ۲۳ مرکز خرید تضمینی گندم و پنج مرکز خرید تضمینی کلزا است.

وی افزود: کار خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان استان قزوین از نیمه خرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

معاون جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه دولت همه ساله اقدام به خرید تضمینی محصول گندم می کند، یادآور شد: دولت با هدف حمایت از گندم کاران و در راستای حفظ امنیت غذایی قیمت گندم خرید تضمینی را برای سال جاری به پنج هزار تومان افزایش داده است.

اسماعیلی همچنین اظهار داشت: تا قبل از این پیش بینی می شد بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم سال جاری از مزارع استان برداشت شود اما کاهش شدید بارندگی ها این مساله را تحت شعاع قرار داده و به طور حتم با کاهش تولید روبرو خواهیم شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: میزان نهایی خرید تضمینی گندم در استان هنوز تعیین نشده است.

وی همچنین به برنامه دولت برای خرید تضمینی دانه های روغنی از کشاورزان اشاره کرد و در پایان اظهار داشت: پیش بینی می کنیم امسال همچنین بیش از هشت هزار تن کلزا در استان قزوین تولید شود که آمادگی لازم برای خرید تضمینی همه این مقدار محصول وجود دارد.

کد خبر: ۸۷٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha