۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
یک‌هزار هکتار از مزارع مغان به کاشت سویا اختصاص یافت
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان:

یک‌هزار هکتار از مزارع مغان به کاشت سویا اختصاص یافت

اردبیل- محسن‌زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: کاشت دانه روغنی سویا در بیش از یک هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت مغان آغاز شده است.

اسدالله محسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی و همچنین کنجاله سویا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها امسال بیش از یک هزار هکتار از اراضی شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان به کشت محصول سویا اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به نقش اساسی محصول سویا در تناوب و بهبود ساختمان خاک و تأمین خوراک کارخانه‌های روغن کشی، افزود: بیش از یک هزار هکتار سویا با استفاده از رقم dpx (کتول) در برنامه کشت اول بهاره و مقدار ۵۰۰ هکتار نیز در برنامه کشت دوم در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از ۳۵ هکتار آن نیز کشت شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و برای مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه، این شرکت به نوبه خود تلاش می‌کند، سهم خویش را در زمینه خودکفایی و تامین نیاز کشور به روغن خوراکی به مردم داشته باشد و امید است در سایه تلاش کارگران و پرسنل زحمتکش، در کنار درآمدزایی به تولید محصولاتی اقدام نماییم که نیاز ضروری کشور است.

محسن‌زاده افزود: محصول سویا از نظر ویتامین های گروه b بسیار غنی بوده و میزان پروتئین آن یک و نیم برابر گوشت گاو است و نقش اساسی در تغذیه انسانی دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این کنجاله‌ سویا یک ماده غذایی خوش خوراک، غنی از مواد مغذی با قابلیت هضم بالا است که دارای ترکیب عالی از اسیدهای آمینه بوده و نسبت به سایر کنجاله‌های روغنی دارای فیبرکمتری است و در تغذیه گاوهای شیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر: ۸۷٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha