۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
خانه‌های بوم‌گردی در زنجان افزایش می‌یابد/ وجود ۱۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

خانه‌های بوم‌گردی در زنجان افزایش می‌یابد/ وجود ۱۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از توسعه خانه‌های بوم‌گردی در استان طی سالجاری خبر داد.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دوخت لباس‌های سنتی توسط میراث فرهنگی استان زنجان به جد دنبال می شود، گفت: در این راستا دوره های آموزشی تخصصی برای افراد متقاضی در استان طی سالجاری در همه شهرستانها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی هم در استان راه اندازی می شود، اظهار کرد: این جامعه تخصصی برای سامان‌دهی و دارا بودن یک صنف واحد صنایع‌دستی ویژه تمامی فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تشکیل می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان موجب رشد و پویایی بیشتر هنرمندان این عرصه در استان شود، گفت: در سال تحقق شعار این مهم به جد تقویت می شود. 

ارجمند تاکید کرد: در استان گروهی با عنوان جامعه تخصصی صنایع‌دستی در فضای مجازی تشکیل‌شده که پس از حضور صنعتگران و هنرمندان در این گروه تعدادی برای انتخاب هیئت‌مدیره کاندید شده و انتخابات انجام می‌شود و هیئت‌مدیره انتخاب و پس از آن برای احقاق حقوق صنعتگران تلاش می کند. 

وی افزود: ثبت نام و شناسایی صنعتگران و جذب متخصصان مرتبط با صنایع‌دستی در سطح استان از فروردین­ ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان ابراز داشت: در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری کارگاه های صنایع دستی و خانه های بوم گردی در استان توسعه می یابد چرا که در تولید اشتغال بسیار موثر هستند. 

ارجمند تصریح کرد: میراث فرهنگی استان نسبت به توسعه خانه های بوم گردی برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد و ۱۳۶ اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است. 

وی افزود: شهرستان خدابنده در سطح استان بیشترین خانه بوم گردی را به خود اختصاص داده و ایجاد خانه های بوم گردی مربوط به بخش خصوصی است و طی سال جاری هم تعداد اقامتگاه های بوم گردی در استان افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۸۷٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha