۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
خراسان شمالی فاقد یک منطقه آزاد است/ ضرورت تقویت انگیزه سرمایه‌گذاری
نماینده مردم خراسان شمالی:

خراسان شمالی فاقد یک منطقه آزاد است/ ضرورت تقویت انگیزه سرمایه‌گذاری

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جر گلان در مجلس با اشاره به وجود با ۳۰۰کیلومتر مرز مشترک و استعدادهای فراوان خراسان شمالی، گفت: این استان فاقد یک منطقه آزاد است.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار، اظهار داشت: منطقه آزاد مکمل مهمی برای منطقه ویژه اقتصادی بجنورد خواهد بود و انگیزه سرمایه‌گذاری و ماندگاری نیروی کار را در این استان تقویت خواهد کرد.

وی ضمن انتقاد به اینکه چرا خراسان شمالی باید فاقد یک منطقه آزاد باشد، افزود: این استان با ۳۰۰کیلومتر مرز مشترک و استعدادهای فراوان اقتصادی، صنعتی، معدنی و همچنین ظرفیت‌های کشاورزی و صنایع‌دستی فاخر حتماً حقش داشتن منطقه آزاد است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی تأکید کرد: وزیر کشور به‌عنوان یک هم استانی با پیگیری مجدانه استانداری در تحقق آن با همراهی نمایندگان استان اقدام کند.

وحیدی افزود: البته عدم طرح این موضوع در جلسه تشخیص مصلحت برای خراسان شمالی نبود یک گذرگاه مرزی و تردد مرزی مشترک دو همسایه است که عدم جدیت در تحقق این آرزو از سوی وزرای کشور و امور خارجه جای گله مندی از سوی مردم را دارد که علیرغم قرابت‌های فرهنگی و اجتماعی این موضوع مهم محقق نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع دو هفته قبل در دیدار این‌جانب و دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت هم موردعنایت قرار گرفت

کد خبر: ۸۷٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha