۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
چالش‌زدایی قوانین در افزایش تولید نقش آفرین است
کارشناس مسائل اقتصادی:

چالش‌زدایی قوانین در افزایش تولید نقش آفرین است

انصاری، کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: وقتی قوانین و مقررات در راستای رفع چالش ها باشد می توانند در افزایش تولید نقش آفرین باشند.

به گزارش بازار، حبیب الله انصاری به گره های تولید در کشور اشاره کرد و گفت: ما باید زمینه را برای بهره برداری مدیران صنعت ایجاد کنیم در صدر گره های تولید ارز و نوسات نرخ ارز وجود دارد. از طرفی تولیدکننده ناگزیر است یکسری از مواد اولیه و قطعات را از خارج از کشو وارد کند ولی به هر رو گشایش اعتبار و نیازمندی تولید کننده برای تامین ارز امری غیرقابل انکار است.

وی با اظهار به اینکه بانک ها زمینه موثری برای کمک به تولید کننده می توانند داشته باشند، بیان کرد: امروز بانک های ما به جای بانکداری، خود در زمینه های اقتصادی ورود پیدا کردند. در حالیکه می توانند برای ارائه تسهیلات به تولیدکننده از وثایق سنگین جلوگیری کنند تا تسهیلات با نرخ پایین باشد.

این قتصاددان افزود: گمرک باید در ترخیص و صادرات کالا سرعت عمل به خودش بگیرد و از یکسری قوانین و مقررات خلق الساعه جلوگیری شود. همچنین با محوریت قرار دادن بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و کسب نظر اتاق از تشکل های مختلف پیشرفت اقتصادی برای کشوربه ارمغان آورد.

وی با اشاره به دولت به عنوان نهاد مسئول در این عرصه گفت: دولت به عنوان حاکمیت باید برای تحقق شعار سال این اقدامات را انجام دهد که شامل کاهش تعرفه برای واردات و صادرات به نفع تولید، به موقع قرار گرفتن ارز به دست تولیدکننده، بررسی و بازنگری قوانین مالیات و ارزش افزوده، بیمه های اجتماعی، گمرکی، جلوگیری قاطع از ورود کالای قاچاق به بازار، اجرای کامل قانون بهبود مستمر کسب و کار که در سال ۱۳۹۰ تصویب شده است، عدم صدور مجوزهای تاسیس و بهره برداری بدون در نظر گرفتن نیازهای کشور و حتی صادرات، ایجاد تسهیلات برای معرفی و تبلیغات کالا، ساماندهی بازارچه های مرزی برای ورود و خروج کالا، بررسی مقررات و مناطق آزاد و تسهیل در سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور می باشد.

انصاری با تاکید برتجدید نظر بر قوانین تاکید کرد: امروز باید دولت بنشیند و به مجلس کمک کند و در قالب کمیته های تخصصی با کمک اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران کمک کنند قوانین مزاحم و قوانینی را که اجرا نشده را بررسی کنند. البته بررسی ها باید به گونه ای باشد که چالش ها از بین بروند و حرکتی را برای این موضوع ایجاد کند. بررسی و بازنگری قوانین به طور کلی و خصوصا قوانینی که ارتباط مستقیم با تولید دارد؛ از قوانین بانکی و ارز گرفته تا قوانین گمرکی و مالیاتی مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی قوانین و مقررات در راستای رفع چالش ها باشد و سرعت عمل داشته باشند و به گونه ای باشد که بروکراسی ها و چرخش های دوباره و سه باره را در کار تولید کننده ایجاد نکنند، اینها می توانند در افزایش تولید نقش آفرین باشند و متاثر از افزایش تولید قطعا ما می توانیم توسعه بازار داخل و توسعه صادرات را داشته باشیم.

کد خبر: ۸۷٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha