۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
۲۴ هزار همدانی در طرح اقدام ملی تولید مسکن ثبت نام کرده اند
معاون راه و شهرسازی همدان:

۲۴ هزار همدانی در طرح اقدام ملی تولید مسکن ثبت نام کرده اند

همدان - صالحی امیر، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان گفت: تاکنون در طرح اقدام ملی تولید مسکن چهار مرحله ثبت نام انجام‌شده که ۲۴ هزار و ۹۷۱ نفر از مردم استان همدان ثبت نام شده اند.

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تاکنون چهار مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان همدان انجام شده است، گفت: در مرحله اول ثبت نام و فاز یک تعداد ثبت نامی ها دو هزار و ۸۶۰ نفر در شهرهای اسداباد، بهار، تویسرکان، جورقان، سرکان، کبودرآهنگ، گیان، ملایر، نهاوند و همدان بوده اند

وی ادامه داد: در مرحله دوم ثبت نام و فاز ۲ در اسفند ماه ۱۳۹۸ تعداد ثبت نام های انجام شده ۱۴ هزار و ۴۴۲ نفر در شهرهای اسدآباد، بهار، تویسرکان، جورقان، سرکان، کبودرآهنگ، گیان، ملایر، نهاوند و همدان بوده است.

صالحی افزود: طی مرحله سوم از طریق پیامک تعداد یک هزار و ۶۷۳ نفر ثبت نام در شهرهای اسدآباد، بهار، تویسرکان، جورقان، سرکان، کبودرآهنگ، ملایر و همدان انجام شد.

امور مربوط به ساخت مسکن اقدام ملی در همدان و ملایر به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره واگذار شده و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان به عنوان کارگزار مشغول بکار است

وی عنوان کرد: آن دسته از اراضی که به طرح اقدام ملی تولید مسکن تخصیص یافته دو دسته است و شامل شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمیعت و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می شود که شهرهای همدان و ملایر بالای ۱۰۰ هزار نفر بوده و امور مربوط به ساخت مسکن اقدام ملی در این دو شهر به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره واگذار شده و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان به عنوان کارگزار مشغول بکار است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با ثبت نام های انجام شده در مرحله چهارم نیز یادآور شد: تعداد پنج هزار و ۹۹۶ نفر در فاز چهارم طرح اقدام ملی ثبت نام کردند که در شهرهای برزول، دمق، رزن، فامنین، فیروزان، قهاوند، کبودرآهنگ، کرفس، گل تپه و مریانج انجام شده و توسط اداره کل بنیاد مسکن استان در حال بررسی است.

وی به وضعیت شهرسان ملایر اشاره کرد و با بیان اینکه از دو هزار و ۵۱۹ نفر ثبت‌نامی، ۸۸۴ متقاضی رد درخواست دادند و ۷۳۲ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم، حذف شدند؛ افزود: در حال حاضر پروژه ۳۰۰ واحدی اندیشه گستر واقع در مسکن مهر برای واگذاری به متقاضیان مسکن ملی در نظر گرفته شده که اقدامات اولیه و اخذ استعلام‌های مورد نیاز در حال انجام است.

صالحی امیر بیان کرد: برای مابقی متقاضیان مسکن ملی نیز دو قطعه زمین در محدوده دریاچه کوثر ملایر در نظر گرفته شده تا چنانچه در محدوده شهر قرار گیرد طرح مسکن ملی در این دو نقطه اجرا شود.

مسکن مهر ۴۳۲ واحدی دژچنار ملایر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان همچنین درباره مسکن مهر ۴۳۲ واحدی دژچنار ملایر نیز گفت: این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی ما این است که تا پایان خرداد امسال به بهره‌برداری برسد

وی ادامه داد: تاکنون از ۴۳۲ واحد این پروژه ۲۴۰ واحد آن در مراحل قبلی با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان کرد: ۱۹۲ واحد از این پروژه شامل ۳۲ بلوک ۶ واحدی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رو به اتمام است که با توجه به وضع موجود، پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد امسال این پروژه تکمیل و به متقاضیان واگذار شود

صالحی یادآور شد: در بخش تأمین امکانات و زیرساخت‌های مسکن مهر نیز تلاش شده امکانات برای ساکنان این منطقه فراهم شود تا به دلیل دوری از مرکز شهر و همچنین بارش‌های احتمالی در فصل سرد سال، مشکلی برای ساکنان مسکن مهر ایجاد نشود.

وی در پایان افزود: در این راستا با کمک و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی، دو مدرسه و یک باب مسجد در منطقه مسکن مهر احداث شد و اقدامات بعدی برای تکمیل تسهیلات رفاهی پروژه در حال اجرا است

کد خبر: ۸۷٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha