۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
تلاش سازمانها برای یافتن راه حل های مناسب هوش مصنوعی| ۷۷ درصد خواستار رویکرد تهاجمی تر هستند
یک نظر سنجی نشان داد

تلاش سازمانها برای یافتن راه حل های مناسب هوش مصنوعی| ۷۷ درصد خواستار رویکرد تهاجمی تر هستند

هوش مصنوعی هر روز توسط سازمانها جهت کارایی بیشتر به کار گرفته میشود؛ اما در این میان برای به حداکثر رساندن این مزیت باید راه حل های مناسب برای این فناوری نوین در نظر گرفته شود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: «جی سی ان» به بررسی استفاده از هوش مصنوعی توسط سازمانها پرداخته است: گزارش جدیدی نشان داد، سه چهارم تصمیم گیرندگان دولتی برای انتخاب راه حل های مناسب هوش مصنوعی برای پروژه های خود تلاش می کنند.

طبق «Thriving in an AI World,»، گزارشی که شرکت خدمات حرفه ای در ۹ مارس منتشر کرد. ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی KPGM گفتند که هوش مصنوعی در سازمان خود عملیاتی شده است، همچنین برای دو سال اینده، پاسخ دهندگان گفتند آنها قصد دارند از هوش مصنوعی برای بهبود اتوماسیون فرایند (۴۸٪) و تجزیه و تحلیل (۴۰٪) استفاده کنند.

راب دویر، مشاور مشاور KPMG متخصص در حوزه فن آوری در بخش دولت، گفت: برای تعیین بهترین راه حل های هوش مصنوعی، سازمان ها ابتدا باید موارد مورد استفاده خود را تعریف کنند. وی افزود: اتوماسیون فرایند رباتیک یک نقطه مشترک ورود به هوش مصنوعی در بخش دولتی است زیرا فروشندگان در آن بخش وجود دارند و به دست آوردن برگ برنده های دیگر که می توانند باعث پشتیبانی سایر تلاش های هوش مصنوعی شوند، نسبتاً آسان است.

کلاسهای مختلفی از هوش مصنوعی وجود دارد، از پیاده سازی آسانتر همچون اتوماسیون رباتیک فرایند ها و چت رباتها گرفته تا پردازش زبان طبیعی پیچیده و بینایی کامپیوتر. گارتنر پیش بینی کرد که ۷۰ درصد از تعاملات مشتری شامل فناوری های نوظهور مانند چت بات ها تا سال ۲۰۲۲ باشد، در حالی که این رقم ۱۵ درصد تاکنون بوده است.

 درحالی که دویر درباره راه حل ها معتقد است شما باید تعیین کنید برای تنظیم همه چیز و انجام اتوماسیون به چه موردی نیاز دارید - همه آنها یکسان نیستند. همه ارائه دهندگان - حتی برای اتوماسیون فرایند رباتیک روش های متفاوتی با هم دارند.

 وی گفت: هنگام بررسی گزینه های خود سازمانها باید با استفاده از مدل های مرجع فنی برای راهنمایی، از منابع موجود فن آوری و نیروی کار استفاده کنند. گاهی اوقات مشکل در چگونگی دستیابی به فناوری است، اما گاهی سازمانها این ابزارها را دارند اما نمی دانند چگونه از آنها استفاده کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی پیچیده تر، مانند ابر، به پایه های تکنولوژیک مدرن تری نیاز دارد.

وی افزود: اگر داده ها را نداشته باشید و آنها را در مکانی در دسترس نداشته باشید، سخت است. هنگامی که به فن آوری های پیشرفته تری مانند بینایی رایانه ای و واقعی شناختی دست می یابید، این مسئله به یک مجموعه مشکل زا تبدیل می شود. زیرا داده ها باید در فضای ابری باشند که برای برنامه ها قابل دسترسی باشند - حتی برای دستگاه های از راه دور در لبه شبکه. شروع کوچک، به جای ایجاد یک برنامه جامع دقیق، نیز می تواند کمک کند.

دویر گفت: وضعیت و توانایی های صنعت به سرعت تغییر می کند به طوری که - نمی گویم برنامه ریزی نکنید - اما در عین حال امکان د ارد زمان زیادی را صرف برنامه ریزی چیزی کنید که خیلی زود از رده خارج می شود.

به طور کلی، پاسخ دهندگان به نظرسنجی نسبت به این فناوری خوش بین هستند، به طوری که ۷۷ درصد خواستار رویکرد تهاجمی تر هستند.

دویر گفت: اگرچه هوش مصنوعی پیشرفته تر به پایه های پیشرفته تری احتیاج دارد که سازمانها ممکن است هنوز نداشته باشند، اما فرصت های اتوماسیون فرآیند بی حد و حصر است. گفتنی است مطالعه KPMG که در ژانویه انجام شد وحدود ۱۵۰ تصمیم گیرنده آی تی دولت را با حداقل دانش درباره هوش مصنوعی مورد بررسی قرار داد.

کد خبر: ۸۷٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha