۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیرقانونی است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیرقانونی است

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما صرفا می‌توانیم هشدار بدهیم و اطلاع رسانی کنیم که افراد از خرید و فروش واحدهای اقدام ملی خودداری کنند.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با وجود آنکه خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیرقانونی است اما مشکلی در این زمینه وجود دارد که مقابله با این پدیده را دشوار می‌کند. تا موقعی که از نظر قوانین معاملات غیررسمی به عنوان سند شناخته شود نمی‌توان جلوی اینگونه خرید و فروشها را گرفت.

وی افزود: تنها اقدامی که در حال حاضر می‌توان انجام داد این است که به مردم هشدار بدهیم اگر اقدام به خرید و فروش واحدهای اقدام ملی کنند متضرر می‌شوند؛ زیرا در نهایت واحد مسکونی به شخصی که نام‌نویسی کرده واگذار خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه به هموطنان توصیه می شود ریسک خرید وسقف چند ده میلیونی اقدام ملی را نپذیرند، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به هر میزان که از طرف خانه اولی‌ها تقاضا کن ملی وجود داشته تامین مسکن خواهد کرد. بنابراین نیازی به خرید امتیاز افراد دیگر نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما صرفا می‌توانیم هشدار بدهیم و اطلاع رسانی کنیم که افراد از خرید و فروش واحدهای اقدام ملی خودداری کنند. اما اگر مصادیقی به ما منعکس شود از طریق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط، تخلفات را پیگیری و فرد را سلب امتیاز می‌کنیم.

وی با اعلام این خبر که برنامه‌ای برای حذف معاملات غیررسمی در دستور کار قرار دارد گفت: تا زمانی که امکان معاملات وکالتی در کشور وجود دارد طبیعتا خرید و فروش مسکن ملی اجتناب ناپذیر است. اما در حال حاضر بخشنامه ای صادر صده به کلیه دفاتر ثبت و برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد که در تمامی نقل و انتقالات حوزه مسکن، صرفا اسناد رسمی ملاک قرار گیرد. اگر این اقدام انجام شود یک حرکت ریشه‌ای و اساسی در کشور خواهد بود که می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات حوزه مسکن را بگیرد.

وی تاکید کرد خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیرقانونی است هرچند خرید و فروش امتیاز واحدهای اقدام ملی مسکن از اواخر سال ۱۳۹۸ رواج یافت و با وجود آنکه مسئولان همواره بر غیرقانونی بودن این نوع معاملات تاکید کرده‌اند این پدیده در فضای مجازی و بعضی دفاتر املاک مشاهده می‌شود. که طی مکاتبات با سازمان ثبت و همچنین اتحادیه املاک. صورت گرفته تا اقدام قانوتی نمایند. ضمنا نسبت به برخی افراد امتیاز خود را با قیمتهای بسیار پایین در حد ۲۰ میلیون تومان می‌فروشند؛ اعلام نی کنیم که در طول عمر فقط یک بار می‌توانند از امتیاز مسکن یا زمین دولتی استفاده کنند و با تایید نام افراد برای مسکن ملی، فرم «ج» آنها قرمز می‌شود. پس حق امتیاز خود را با این قیمت های ناچیز از دست ندهند.

محمود زاده در پایان در خصوص افرادی که نتوانسته اند اورده خود را کامل کنند گفت: کسانی که در طبقات پایین جامعه از نظر درامدی هستند و مخاطب بانک رسالت هستند توافقهایی با بانک رسالت صورت گرفته تا با مشارکت و تسهیلات قرض الحسنه سقف ۱۵۰ میلیون را تکمیل کنند. همچنین با وزارت رفاه کار و امور اجتماعی تفاهم دیگری انجام پذیرفته تا افرادتحت پوشش مثل بازنشستگان افراد زنان سرپرست خانوار و دیگر وزارت خانه ها مثل وزارت آموزش و پرورش بوسیله پیامک اطلاع رسانی. با آنها خواهد شد.

کد خبر: ۸۷٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha