۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
پیش بینی رکود در بازار مسکن طی سال جاری
در گفتگو با بازار تشریح شد؛

پیش بینی رکود در بازار مسکن طی سال جاری

تبریز- کلامی، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد در خصوص بازار مسکن گفت: پیش بینی می شود شاهد رکود در بازار مسکن طی سال جاری باشیم.

محمد کلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به نوسانات بالای بازارهای ارز، مسکن، طلا، سرمایه و … در سال گذشته، اظهار کرد: بازارها امسال با یک دوره رکود و سکون مواجه خواهند شد که در نتیجه آن، ثبات نسبی در قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: معمولاً در اقتصاد ایران قیمت‌ها به سمت پایین چسبنده هستند و در مقابل کاهش حتی با وجود کاهش عوامل مؤثری مانند نرخ ارز مقاومت نشان می‌دهند، اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال گذشته و انتطارات مثبت نسبت به آینده، با وضعیت ثبات رو به رو هستیم.

نرخ دلار در دولت آینده
وی در خصوص احتمال کاهش نرخ دلار در سال جاری، گفت: شاید به واسطه انتظارات مثبت اجتماعی قیمت دلار اندکی کاهش یابد اما بنده به لحاظ اقتصادی دلیلی بر کاهش قیمت آن نمی دانم حتی اگر مذاکرات برجام ختم به توافق و رفع تحریم‌ها شود دولت بعدی شاید برای بالا نگهداشتن درآمدهای ریالی خود در کوتاه مدت نرخ ارز را در سطح فعلی مدیریت کند.

کلامی در خصوص وضعیت بازار سکه نیز اظهار کرد: قیمت سکه در سال جاری تحت برخی نوسانات احساسی مانند بازگشت آمریکا به برجام اندکی کاهش می‌یابد، اما به نظر می‌آید قیمت در حوالی ۱۰ میلیون تومان ثابت شود.

وی افزود: به نظر می‌آید امسال در تمامی بازارها شاهد ثبات نسبی باشیم ولی افزایش شدید قیمت مسکن در سال‌های گذشته و نبود برنامه حمایتی مؤثر دولت در این بازار، رکود در بازار مسکن را سنگین‌تر نموده و احتمالاً شاهد افت اندکی در قیمت ها خواهیم بود.

اساس ارزهای دیجیتال سست و بی اعتبار است
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث ارزهای دیجیتال، گفت: اساس این ارزها سست و بی اعتبار است چرا که هیچ گونه پیشتوانه و تضمینی ندارند.

این استاد دانشگاه افزود: هیچ ارگان خاص، فرد و یا نهاد مشخص بین المللی و ملی جهت تضمین ارز دیجیتال وجود ندارد.

وی متذکر شد: ممکن است امتیازاتی که در این ارزهای دیجیتالی با یکسری اعداد و رمزها ذخیره شده، در یک لحظه توسط افرادی نامعلوم و یا خود به خود خالی شود که در این حالت نمی‌توان یقه کسی را گرفت چرا که این ارز ذاتاً در هوا معلق است و هیچ پاسخگویی ندارد.

وی با بیان این‌که ارزهای دیجیتالی یک توافق بین المللی نیستند بلکه تنها یک توافق بین مردمی محسوب می‌شوند، گفت: به همین خاطر حتی اگر خرید آن‌ها با سود بالایی همراه باشد، به کسی پیشنهاد نمی‌کنیم که این ارزها را خریداری کند.

کد خبر: ۸۷٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha