۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
ثبت ۴ هزار و ۴۸۶ شرکت در پنجره واحد اتاق بازرگانی تهران

ثبت ۴ هزار و ۴۸۶ شرکت در پنجره واحد اتاق بازرگانی تهران

آمار اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد از آغاز به کار پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌ و کار در خرداد ماه سال گذشته تا پایان فروردین‌ ۱۴۰۰، در مجموع چهار هزار و ۴۸۶ شرکت در این مرکز ثبت و تاسیس شده‌است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی تهران، فعالیت رسمی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در تهران از خرداد ماه سال ۱۳۹۹، طی مراسمی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مقاماتی از دولت و قوه قضائیه، رؤسای اتاق‌های ایران و تهران و نمایندگان بخش‌خصوصی آغاز شد و از آبان‌ماه سال گذشته، ارائه خدمات ثبت «شرکت‌ با مسئولیت محدود»، به طور کامل از اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار واقع در اتاق تهران منتقل و در ادامه، خدمات ثبت «شرکت سهامی خاص» نیز به آن اضافه شد.

بر این اساس، طی این مدت و تا پایان فروردین‌ماه امسال، در مجموع فرایند ثبت و تاسیس ۴ هزار و ۴۸۶ شرکت از سوی اداره کل ثبت شرکت‌ها به پنجره واحد فیزیکی در تهران واگذار و برای صاحبان این شرکت‌ها شناسه ملی صادر شده‌است.

این در حالی است که از این تعداد، تمامی فرایندهای مربوط به ثبت و تاسیس ۴۶ شرکت سهامی خاص و ۲۴۷ شرکت با مسئولیت محدود به طور کامل در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در اتاق تهران صورت گرفته‌ و مابقی از طریق اداره‌کل ثبت شرکت‌ها به پنجره واحد ارجاع داده شده است.

فعالیت رسمی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در تهران از خرداد ماه سال گذشته و طی توافق همکاری میان وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آغاز شده‌است. این مرکز به صورت دائمی در ساختمان شماره یک اتاق تهران مستقر است و تمامی خدمات مربوط به شروع یک کسب‌وکار شامل ثبت شرکت و دریافت شناسه ملی، تایید نام شرکت، شماره ثبت شرکت، انتشار آگهی ثبت در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار، دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی، تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده، مشاوره در خصوص ثبت برند و هم‌چنین تکمیل اظهارنامه برای دریافت دفاتر پلمب قانونی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار با هدف بهبود رتبه و امتیاز نماگر شروع کسب‌وکار مطابق با شاخص سهولت کسب‌وکار بانک جهانی، ایجاد شده و اتاق بازرگانی تهران با همکاری سازمان‌های متولی به دنبال آن است تا مدت زمان ثبت شرکت و فرایندهای پیش از شروع یک فعالیت اقتصادی به سه روز کاهش یابد. در حال حاضر، تمامی فرآیندهای مربوط به ثبت و تاسیس شرکت با مسولیت محدود و سهامی خاص در پنجره واحد فیزیکی مستقر در اتاق تهران، به طور متوسط ظرف مدت چهار روز کاری انجام می‌شود.

در زمان تاسیس این پنجره واحد فیزیکی و در مراسم افتتاحیه آن، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرده بود که با راه‌اندازی این پنجره مدت زمان شروع کسب‌وکار در کشور که برابر شاخص‌ جهانی ۷۵ روز طول می‌کشد به ۷۵ ساعت (سه روز) تقلیل پیدا می‌کند.

کد خبر: ۸۷٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha