۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
چگونه به طور صحیح در خودرو کولر بگیریم؟
توجه به خودرو در تابستان

چگونه به طور صحیح در خودرو کولر بگیریم؟

اگر قصد روشن کردن کولر خودرو را دارید، ابتدا توقف سپس روشن کنید، در غیر اینصورت باید آمادگی تحمیل هزینه هنگفت تعمیرات را داشته باشید.

بازار؛ گروه خودرو: باتوجه به فرا رسیدن فصل گرما، استفاده از سیستم تهویه مطبوع به ویژه کولر افزایش خواهد یافت. سیستمی که علیرغم بهبود کیفیت هوای کابین خودرو اغلب ایجاد دردسر و خرابی در خودروها می‌شود. عامل اصلی این مساله نیز عدم توجه راننده به استفاده از کولر است.  

چگونه کولر را روشن کنیم؟
با روشن کردن کولر، بار اضافی به موتور خودرو ناشی از فعال شدن کمپرسور کولر وارد می‌شود. فشاری که پیشرانه برای جبران آن مجبور به افزایش پوشش سوخت و بالا بردن دور موتور است. در همینجا می‌توان دریافت که تنش مکانیکی به قطعات دوار از جمله تسمه وارد می‌شود. بنابراین در زمان حرکت خودرو اگر کولر را روشن کنید، باید آمادگی لازم جهت پاره شدن تسمه را داشته باشید. هرچند که کیفیت تسمه‌ها نیز در این مورد بی‌تاثیر نیست. درصورت پاره شدن تسمه نیز باید منتظر خالی شدن باتری خودرو و دردسرهای الکتریکی باشید. برای پیشگیری از این حالت، توصیه می‌شود قبل از حرکت کردن با خودرو اقدام به روشن کردن کولر کنید.

تعویض فیلتر فراموش نشود
در زمان روشن کردن کولر خودرو، به مدت ۱ دقیقه شیشه‌ها یا سانروف خودرو را باز کنید. از آنجایی که در متریال تولید داشبورد موادی وجود دارد که گازهایی متصاعد می‌کند، روشن شدن کولر میزان آن را افزایش می‌دهد. بنابراین برای خروج این گازها بهتر است هوای تازه به داخل کابین راه یابد. متاسفانه این مساله در خودروها داخلی و چینی فقط مشاهده می‌شود. در سیستم تهویه مطبوع برای پالایش هوای ورودی به کابین فیلتر مخصوصی تعبیه شده است. عمر مفید این فیلترها بسته به نوع ساخت و تکنولوژی خودروها متفاوت است، اما میانگین ۱۰ هزار کیلومتر عمر مفید دارند. فیلتر هوای کابین محل تجمیع انواع باکتری بوده و زمینه لازم جهت بیماری و بوی بد در کابین زمان استفاده از کولر را ایجاد می‌کند. لذا توصیه می‌شود با شروع فصل گرما اقدام به تعویض کردن این فیلتر کنید. 

کد خبر: ۸۷٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha