۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
گلستان شرایط بسیار سختی در تامین آب شرب تابستان دارد
مدیر عامل آب و فاضلاب گلستان:

گلستان شرایط بسیار سختی در تامین آب شرب تابستان دارد

گرگان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: کاهش نزولات‌ جوی و قرار گرفتن گلستان در جایگاه پنجم کشور به لحاظ کاهش بارندگی باعث می‌شود تابستان بسیار سختی را پیش‌رو داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گلستان، بهزاد هرمزی اظهار کرد: صرفه جویی و مدیریت مصرف آب برای گذر از شرایط امسال، کاملا ضروری است.

وی افزود: ۹۶ درصد آب شرب استان از چاه‌ها تامین می‌شود و گلستان استانی کشاورزی و تامین آب آن هم متکی به چاهها است.

به گفته وی، ۳۵ هزار حلقه چاه "مجاز و غیرمجاز" در استان گلستان وجود دارد که ۶۰۰ حلقه برای تأمین آب شرب شهرها و روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که کنترل این تعداد چاهها دست ما نیست، گفت:  شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیر انسداد این چاهها است ولی ۱۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز و برداشت از منابع زیرزمینی در تابستان امسال بسیار نگران‌کننده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص گذر از خشکسالی و تنش آبی تابستان امسال بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که از سال‌های قبل وجود داشته‌ است، با راه اندازی سه حلقه چاه در اول تابستان و دو حلقه دیگر تا  اواسط تابستان و ایستگاه پمپاژ در مجموع ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب گرگان اضافه می شود تا از مشکلات کم‌آبی گذر کنیم.

هرمزی تأمین آب شرب شهر گرگان را جزو وظایف آب منطقه‌ای دانست و گفت: در حال حاضر ۴۷۸ لیتر بر ثانیه با کاهش تأمین آب در شهر گرگان مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در پایان  با اشاره  به اینکه  امسال سال کم آبی است از مردم استان خواست فقط برای نیازهای اساسی از آب شرب استفاده کنند و از شستشوی پارکینگ و کوچه و خیابان هم جدا خودداری کنند.

کد خبر: ۸۷٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha