۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
دولت‌های بعد از جنگ مسئول اقتصاد بیمار امروزند
کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت‌های بعد از جنگ مسئول اقتصاد بیمار امروزند

رزاقی، کارشناس اقتصادی همه دولت‌های بعد از جنگ را در ایجاد وضع نابسامان کنونی اقتصاد دخیل دانست و در این بین دولت‌های خاتمی و روحانی را جز بدترین‌ها توصیف کرد.

به گزارش بازار، ابراهیم رزاقی گفت: دولت از اعطای ۶۰ میلیون کارت حمایتی معیشت سخن گفته است؛ آیا این افراد زیر خط فقر نیستند!؟

رزاقی با بیان اینکه چندین میلیون نفر با وجود دریافت حقوق ثابت قادر به اداره زندگی نیستند، افزود: تورم در دوره آقای روحانی چندین برابر شده است ولی مزد و حقوق متناسب با آن افزایش نیفتاده است.

وی دوره هاشمی رفسنجانی را اوج این تورم دانست و گفت: این دوره هم دومین برهه تورم بالاست.

رزاقی ادامه داد: جامعه امروز درمانده است و اگر کمیته امداد و خیرین نبودند، این افراد باید از کجا ارتزاق می کردند.

وی همچنین به گسیل سیل بالایی از مردم روستاها به سمت شهرها را از دیگر معضلات معیشتی مردم کم درآمد دانست و گفت: نکته مهم اینجاست که وقتی ۶۰ میلیون نفر زیر خط فقر داریم، به معنای بی امکانات بودن همه مردم ایران نیست و از طرفی آن هایی که کمک حال مردم هستند، لزوما صاحبان ثروت های کلان نیستند.

رزاقی به رادیو گفت‌وگو گفت: این افراد دوران دفاع مقدس رادر ذهن دارند و افراد درمانده تر از خود را حتی با ارقام بسیار ناچیز، یاری می رسانند.

وی افزود: در این میان نکته ای در اقتصاد ما مسکوت گذاشته شده است؛ ما باید به یاد بیاوریم که در دوران جنگ تحمیلی درآمد کشور چه میزان بود و چگونه اقتصاد را اداره می کردیم.

رزاقی عضویت در تعاونی ها را موجب خوداتکایی مردم دانست و گفت: درآن دوران بر خلف امروز، تولید گران دست به غارت نمی زدند و توزیع را با مدیریت های ارزان قیمت، پیش می بردند.

این استاد اقتصاد از بی توجهی به قانون اساسی گلایه کرد و توجه این قانون به فرودستان را نمونه ای دانست که مشابه آن در هیچ مکتب اقتصادی دیگر یافت نمی شود.

رزاقی اضافه کرد: مسئولین سطح بالا، از نمایندگان گرفته تا وزرا و شخص رئیس جمهور باید وضع جامعه را تشخیص دهند و دست به علت یابی بزنند.

وی خاطرنشان کرد: بنده دوران دفاع مقدس را مثال زدم که آقای رفسنجانی ریاست جمهور بود و بدترین نوع سرمایه داری پیاده سازی شد.

رزاقی همه روسای جمهور خاصه خاتمی را مسئول شرایط ایجاد شده کنونی دانست و در ضمن اشاره ای ضمنی مردم را به انتخاب بهترین فرد دعوت کرد.

کد خبر: ۸۷٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha