۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
دیوار نظام بانکداری باید با هدف ایجاد اشتغال روستایی و رونق تولید شکسته شود
رییس فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس:

دیوار نظام بانکداری باید با هدف ایجاد اشتغال روستایی و رونق تولید شکسته شود

شاکری، رییس فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس گفت: نظام بانکداری کنونی باید در دو موضوع درصد سود بانکی و شیوه اخذ تضامین اصلاح شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، در مورد اقدامات فراکسیون سازندگی و پیشرفت در راستای محرومیت‌زدایی، گفت: بر اساس نظارت‌های میدانی فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی، یکی از کلیدی‌ترین موانع بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق روستایی و محروم کشور، دیوار نظام بانکداری است که متاسفانه منطبق بر شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع روستایی و مناطق محروم کشور نیست.

ضرورت تقویت بانکداری اجتماعی و راه‌اندازی صندوق‌های خُرد محلی
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نبود قوانین منعطف و سازگار با شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر منطقه در کشور سبب شده تا به‌رغم تخصیص اعتبارات جهت اعطای تسهیلات به روستاییان در راستای رفع فقر و محرومیت، به دلیل درصد بالای سود و اخذ تضامین پیچیده بانکی، این اعتبارات مالی به صورت هدفمند منطبق بر فرصت‌های کسب و کار در هر منطقه هزینه نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح و بازنگری قوانین در نظام بانکداری کشور در دو موضوع درصد سود بانکی و شیوه اخذ تضامین، تصریح کرد: تقویت بانکداری اجتماعی و اعتماد محور  و راه‌اندازی صندوق‌های خُرد محلی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته برخی موسسات از جمله صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌اند اما رسیدن به یک مدل جامع در بانکداری اجتماعی، تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

رییس فراکسیون جهادسازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیش نیاز این موضوع ارائه خدمات مشاوره کسب و کار به روستاییان از طریق  راه‌اندازی مراکز مشاوره و رشد کسب و کار در مناطق محروم کشور است که خوشبختانه دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی دارند و می‌توان این ظرفیت‌ها را  به صورت هدفمند بکار گرفت.

کد خبر: ۸۷٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha