۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
 دریافت کرایه اضافه تاکسی تخلف است| نوسازی ۱۰ هزار تاکسی
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی:

دریافت کرایه اضافه تاکسی تخلف است| نوسازی ۱۰ هزار تاکسی

بر اساس مصوبه شورای شهر نرخ کرایه‌های تاکسی تا سقف ۳۵ درصد از اول اردیبهشت ماه افزایش یافته است و هرگونه دریافت کرایه اضافه از سوی رانندگان تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، صفر مشهدی فراهانی، معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی در مورد افزایش نرخ تاکسی ها گفت: در افزایش کرایه تاکسی دو رویکرد مورد توجه قرار می گیرد یکی توجه به نیاز و خواسته های رانندگان و دیگری مسافران که بر همین اساس و با نظر کارشناسان نرخ کرایه تاکسی متناسب با تورم افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به نرخ تورم و محاسبات، میزان افزایش نرخ تاکسی ۳۸ درصد بود که با توجه به برخی ملاحظات سقف افزایش قیمت در شهر تهران ۳۵ درصد تصویب و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در نحوه محاسبه کرایه، پارامترهای متفاوتی وجود دارد اما این افزایش شاید نتواند رضایت رانندگان را با توجه به شرایط جامعه پوشش دهد، افزود: کمترین میزان کرایه تاکسی در شهر تهران ورودی ۲ هزار تومان و بیشترین مبلغ ۲۴ هزار تومان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: مردم می توانند هرگونه تخلف و شکایات از تاکسیران ها را از طریق سامانه تلفنی ۱۸۸۸ به اطلاع بازرسان سازمان تاکسیرانی برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران در سال جاری گفت: بر اساس توافق ها مقرر شده است که ۱۰ هزار فقره وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده به مبلغ ۹۰ میلیون تومان و کارمزد ۴ درصد به رانندگان تاکسی اعطا شود.

فراهانی تصریح کرد: مدیریت شهری تهران در انتظار تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی است تا آهنگ نوسازی ناوگان تاکسی سریع تر شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار کرد: براساس آیین نامه ها ناوگانی که بیش از ۱۰ سال عمر مفید داشته باشد باید نوسازی شود.

فراهانی گفت: در کشور ما متاسفانه با توجه به افزایش قیمت خودرو با مشکل تعیین قیمت تاکسی و کاهش نوسازی ناوگان مواجه هستیم و رانندگان نیز به دلیل نداشتن امکان تامین حداقل ۱۲۰ میلیون تومان آورده با خودرو های بالای ۱۰ سال در حال خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ هزار تاکسی و ۸۴ هزار تاکسیران در تهران فعال هستند، افزود: در سازمان تاکسیرانی براساس قوانین بالا دستی و توسعه شهر و نیاز حمل ونقل، تاکسی های فعال در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران در چهار گروه تاکسی های خطی با مبدا و مقصد مشخص، تاکسی های گردشی، تاکسی های تلفنی و تاکسی های ویژه (تاکسی های فرودگاه و ترمینال) خدمات رسانی می کنند.

کد خبر: ۸۷٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      چرا باید خودرویی که در بازار 80میلیون می‌ارزد با 15تومن تحویل بدهیم .قیمت ماشین نو هر چه قدر است باید نصف آن وام و بقیه خود ماشین فرسوده باشد.والسلام