۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
پیش بینی هزینه کرد چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد «خرمرود» تویسرکان
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان:

پیش بینی هزینه کرد چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد «خرمرود» تویسرکان

همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان بابیان اینکه سد خرمرود تویسرکان ۴۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: با توجه به تورم ایجاد شده هزینه کرد چهار هزار میلیارد ریال برای این سد دور از ذهن نیست.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ساخت سد مخزنی خرمرود در شهرستان تویسرکان با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان و با ۴۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است؛ گفت: این سد برای نخستین بار با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی ساخته می‌شود و عملیات ساخت آن با اعتبار اولیه یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و سود مشارکت یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

ستوده بابیان اینکه با توجه به تورم ایجاد شده پیش بینی می‌شود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این سد هزینه شود؛ افزود: حجم مخزن این سد هشت میلیون و ۲۷۰ هزار متر مکعب است که هشت میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آن مفید است و علاوه بر تامین آب شرب ۴۰ روستا، در بخش کشاورزی و صنعت بسیار کارآمد محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان افزود: این سد ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب قابل تنظیم در سال تامین می‌کند که دو میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آن در بخش شرب و صنعت، پنج میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی و یک میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب در بخش محیط زیست مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه این سد ۷۰۰ متر طول تاج دارد و ارتفاع از پی این سد ۵۴ متر و ارتفاع از کف آن ۴۶ متر است، گفت: نوع سر ریز سد آزاد با دهانه اوجی شکل ۱۹۶ متر مکعب بر ثانیه است و عرض از کف سد ۲۵۷ متر و عرض تاج آن ۹ متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان افزود: سد مخزنی خرم رود ۱۲۰ هکتار وسعت دارد که سطح دریاچه آن ۶۳.۵ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه سد خرمرود از بزرگترین پروژه‌های ملی عمرانی کشور و استان همدان است، اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر ۱۷۰ نفر در این پروژه مشغول به کار بوده و ‌ماشین‌آلات سنگین متعددی در ساخت این سد در حال فعالیت هستند و می‌توان گفت این پروژه در ایجاد اشتغال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر: ۸۷٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha