۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
۴ تن پیله تر ابریشم توسط کشاورزان زنجانی تولید شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۴ تن پیله تر ابریشم توسط کشاورزان زنجانی تولید شد

زنجان-تاراسی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت:طی سال گذشته بیش  از چهار تن پیله تر ابریشم در استان زنجان توسط کشاورزان تولید شد و پیش بینی می شود امسال تولید پیله تر ابریشم بیشتر از این میزان باشد. 

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سالجاری جهاد کشاورزی استان توسعه نوغان داری را با جدیت دنبال خواهد کرد چرا که اشتغالزایی خوبی را به دنبال دارد. 

وی با بیان اینکه طی سالجاری برای توسعه نوغانداری سه هزار اصله نهال  توت اصلاح شده به متقاضیان پرورش کرم ابریشم در استان توزیع شده است،اظهار کرد: برای تحقق شعار سال این صنعت پر سود از سوی کشاورزان استقبال خوبی دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: توزیع نهال توت اصلاح شده طی سالجاری نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد.

تاراسی با بیان اینکه بیشترین نهال توت در شهرستانهای زنجان، ابهر و طارم توزیع شده است،تاکید کرد: زنجان یکی از استان‌های نو ظهور در موضوع صنعت پرورش کرم ابریشم است.

وی با بیان اینکه بزرگترین قطب کشاورزی استان شهرستان طارم است،ابراز داشت: این شهرستان در تولید کرم ابریشم هم استعداد بسیار خوبی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی سال گذشته بیش  از چهار تن پیله تر ابریشم در استان توسط کشاورزان تولید شد و پیش بینی می شود امسال تولید تر ابریشم بیشتر از این میزان باشد.

کد خبر: ۸۷٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha