۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
افزایش حقوق کارگران با تورم همگام نیست
رئیس مجمع کارگران مازندران:

افزایش حقوق کارگران با تورم همگام نیست

ساری- رئیس مجمع کارگران مازندران با بیان اینکه حقوق کارگران باید متناسب با تورم افزایش یابد، گفت: تورم ۱۲ میلیونی با افزایش حقوق دو میلیون تومانی همگام نیست.

ولی اله درورای در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افزایش حقوق تعریف خاص دارد، ادامه داد: افزایش حقوق باید همگام با تورم پیش برود، چگونه می توان گفت که تورم ۱۲ میلیونی و سبد معیشت ۷.۵ میلیونی با افزایش حقوق دو میلیون و اندی همراه شود.

وی اظهار کرد: حرف قاطبه جامعه کارگری این است که اگر می خواهید حقوق ها افزایش پیدا نکند باید سمت و سوی سیاست خود را به گونه ای هدایت کنید که تورم ثابت بماند، چون در بین این ها هیچ تناسبی وجود ندارد.

وی در خصوص حذف دفترچه های بیمه نیز گفت: هر چند که در این عصر چنین طرح هایی پسندیده و لازمه جامعه برای تحقق دولت الکترونیک است، اما باید به مسائل مهم تری توجه کرد.

درواری اظهار داشت: حدود ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی، چهار میلیون مستمری بگیر و ۴۴ میلیون نفر صاحب دفترچه داریم و اجرای اتوماسیون اداری در این گستره نیازمند زیر ساخت متناسب، نیازمند آموزش و نیازمند اینترنت قوی است و اکنون با کدام پشتوانه به دنبال اجرای این  طرح هستیم.

رئیس مجمع کارگران مازندران یادآور شد: در حال حاضر بعضی از مراکز درمانی و مطب ها یا سیستم ندارند یا همیشه می گویند سرعت اینترنت پایین بوده و سیستم قطع است و در نهایت همه چیز به ضرر قشر آسیب پذیر می شود و باید هزینه درمانی را آزاد حساب کند.

وی در خاتمه اشاره کرد: ایراد اساسی دولت در تدوین قوانین به روز و  استاندارد مطابق با شرایط و مقتضیات جامعه است و اتاق های فکر از منتخبین صاحب نظران تشکیل نشده یا عملا در بازنگری سیاست های اقتصادی از توصیه ها استفاده نمی‌شود.

کد خبر: ۸۷٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha