۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
۷ دفتر آژانس مسافرتی در استان همدان تعطیل شد/ همچنان در انتظار تحقق وعده‌ها
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همدان:

۷ دفتر آژانس مسافرتی در استان همدان تعطیل شد/ همچنان در انتظار تحقق وعده‌ها

همدان - رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان گفت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا هفت دفتر خدمات مسافرتی در استان همدان تعطیل شده است.

به گزارش بازار، علی مرادی‌پور با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری کرونا هفت دفتر خدمات مسافرتی در همدان تعطیل شده است، افزود: فعالان گردشگری از ابتدای شیوع این بیماری تنها ۱۰ درصد نسبت به قبل فعالیت داشته‌اند.

مرادی‌پور با اشاره به اینکه گردشگری هنوز به روال قبل برنگشته است، اظهار کرد: گردشگری تنها صنعتی است که آسیب خیلی زیادی از کرونا دیده و فعالان این عرصه به ورشکستی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه تعطیلات نوروز هم کمکی به این حوزه نکرد، گفت: در نوروز ۱۴۰۰ تورهای گردشگری که می‌توانست به صورت هوشمند و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، حذف و سبب شد مردم با خودروهای شخصی به مسافرت بروند و حجم سفرها و در نتیجه شیوع کرونا افزایش یابد.

مرادی‌پور با اشاره به اینکه در این مدت هیچ کمکی به این صنعت نشده است، عنوان کرد: گردشگری صنعتی است که با کمترین سرمایه، اشتغال ایجاد می‌کند اما متأسفانه در مدت شیوع کرونا بیشتر شغل‌های مرتبط با این حوزه را از دست داده‌ایم.

وی گفت: در مدت یاد شده کمک‌های دولت شامل امهال وام‌ها بود که خود داستانی شده به طوری که از طرفی بانک‌ها جریمه و افزایش کارمزد این امهال را دریافت می‌کنند و از طرف دیگر با وجود اینکه معاون گردشگری اظهار کرده امهال پذیرفته شده اما بانک‌ مرکزی زیر بار نمی‌رود و آنچه مسئولان گردشگری گفته‌اند هنوز عملی نشده است‌.

کد خبر: ۸۷٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha