۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
فعالیت بزرگترین زنجیره تولید گوشت بوقلمون زنجان با توان تولید ۸ هزار و ۵۰۰ تن
رئیس جهاد کشاورزی زنجان اعلام کرد

فعالیت بزرگترین زنجیره تولید گوشت بوقلمون زنجان با توان تولید ۸ هزار و ۵۰۰ تن

زنجان-تاراسی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: اولین و بزرگترین زنجیره تولید گوشت بو قلمون صنعتی در کشور با توان تولید هشت هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوقلمون در استان زنجان فعال است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار به اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از یک میلیون راس دام استان بیش از ۲۵ هزار راس گوسفند ژن دار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ استان از این طرح استفاده می کنند، اظهار کرد: در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در بیش از ۱۴۰ دامداری در روستاهای زنجان انجام می شود و  این طرح افزایش تولید گوشت کشور را به همراه دارد.

رئس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از کشور نیوزیلند آغاز شده و تاکنون هم توفیقات خوبی حاصل شده است. 

تاراسی با بیان اینکه نخستین ایستگاه تحقیقاتی بخش خصوصی در سال ۹۱ در استان تشکیل و مراحل انتقال دام اصلاح‌شده به گله‌های مردمی نیز از سال ۹۲ آغاز شده است، ابراز داشت: ایران جزو هشت کشور دارنده فناوری چند قلوزایی است. 

وی گفت: اولین و بزرگترین زنجیره تولید گوشت بوقلمون صنعتی در کشور  با توان تولید هشت هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوقلمون در استان فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: نخستین زنجیره تامین و تولید گوشت بوقلمون کشور با ۳۷ واحد تولیدی در استان زنجان فعال بوده و تمام زنجیره‌های مربوط به گوشت بوقلمون در استان ایجاد شده است.

تاراسی با بیان اینکه پروژه بوقلمون مادر گوشتی گامی بسیار مهم در تکمیل زنجیره گوشت بوقلمون در استان زنجان است، تصریح کرد: اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون در کشور به مساحت ۳.۵ هکتار و ظرفیت سالانه بیش از پنج هزار قطعه جوجه بوقلمون طی سال ۹۷ در استان افتتاح شده است.

کد خبر: ۸۷٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha