۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
تصویب منطقه آزاد گامی در مسیر توسعه اردبیل
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل تاکید کرد

تصویب منطقه آزاد گامی در مسیر توسعه اردبیل

اردبیل- بدری، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل گامی بلند در مسیر توسعه همه‌جانبه استان اردبیل خواهد بود.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بعد از سال‌ها تلاش و پیگیری اصلی‌ترین مطالبه مردم استان در کنار راه آهن اردبیل به مرحله نهایی رسید تا بستر و زمینه توسعه همه‌جانبه استان و تقویت نظام اشتغال فراهم آید.

وی با تبریک تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بعد از ارائه این لایحه از سوی دولت در مجلس گذشته، نمایندگان لایحه پیشنهادی دولت را مورد بررسی قرار داده و بعد از ماه‌ها رایزنی بالاخره در صحن علنی مجلس این لایحه به تصویب رسید و در شورای نگهبان با ایرادات و اشکالاتی روبه‌رو شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: بعد از ارجاع پرونده، مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک سال گذشته پیگیری‌های مستمری از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و سایر مسئولان و نمایندگان انجام شد تا اصلی‌ترین مطالبه مردم استان به ثمر و نتیجه بنشیند.

بدری افزود: امیدواریم همه اهالی استان از ماحصل و نتیجه این لایحه بهره‌مند شده و با حضور سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی در ابعاد مختلف فرصت‌های اشتغال جدیدی نیز فراهم آید.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با تصویب نهایی منطقه آزاد با همان محدوده قبلی که پنج شهرستان استان می‌شود، انتظار می‌رود پشتیبانی‌ها و موانع احتمالی در مسیر اجرای این لایحه رفع شده و در ماه‌های آینده به شکل عملیاتی شاهد تحقق این لایحه و استفاده اهالی از مزایای آن باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دور از همه هیاهوها سعی کردیم تا تصویب این منطقه آزاد را به نفع استان شاهد باشیم که با توجه به مرزی بودن این استان، بیش از سایر استان‌ها می‌توانیم از این بستر و زمینه تحول اقتصادی استفاده کنیم.

بدری ویژگی‌های منطقه آزاد را در بهره‌مندی از مشوق‌های مالیاتی، گمرکی و بیمه‌ای یادآور شد و اضافه کرد: برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی، مناطق آزاد نه تنها محل دپوی کالا و خدمات قاچاق و یا خارجی نیست بلکه زمینه‌ساز رونق اشتغال و تقویت نظام اقتصادی بر محور اقتصاد مقاومتی است که همه از نتایج و ثمرات آن استفاده خواهند کرد.

کد خبر: ۸۷٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha