۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
زیرساخت ۱۰۰ هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان آماده شده است
معاون امور اقتصادی استاندار زنجان:

زیرساخت ۱۰۰ هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان آماده شده است

زنجان- آبی پور، معاون امور اقتصادی استاندار زنجان از تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان خبر داد و گفت: زیر ساخت ۱۰۰ هکتار زمین نیز برای اجرای این طرح در استان آماده سازی شده است.

محمدرضا آبی پور در گفتگو با خبرنگار بازار از تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مکاتبات اخیر و انجام مراحل تکمیلی و متعاقب تایید کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از ۱۵ سال انتظار مردم و فعالان اقتصادی استان زنجان مصوب شد.

وی اظهار کرد: در این میان جلسه‌ای با مجمع تشخیص مصلحت و براساس تایید کارگروه زیر بنایی مجمع و جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی زنجان مصوب شد. 

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه زنجان در جرگه استان‌های دارای منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی کشور قرار گرفت، ابراز داشت: براساس پیگیری‌های انجام شده و مکاتبات اخیر و انجام مراحل تکمیلی و متعاقب تایید کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از ۱۵ سال انتظار مردم و فعالان اقتصادی استان زنجان محقق شد. 

آبی پور تاکید کرد: زیر ساخت ۱۰۰ هکتار زمین نیز در چند سال گذشته برای اجرای این طرح در استان زنجان آماده سازی شده است. 

وی گفت: اسناد زمین در ۱۰ سال گذشته به نام منطقه ویژه اقتصادی در استان ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه، صدور مجوز ساخت و پایان کار به‌ صورت رایگان و عدم محدودیت زمانی متروکه شدن کالا در منطقه ویژه از مزایایی مهم منطقه ویژه اقتصادی است. 

آبی پور افزود: منطقه ویژه اقتصادی محدوده جغرافیایی معین در مبادی ورودی یا در درون کشور که به هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و به وجود آمدن عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات جهت حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی به وجود می آیند.

وی تصریح کرد: محدوده جغرافیایی مشخص که قوانین محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی‌شود و به‌منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری‌های نوین در امر تولید و توسعه منطقه‌ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می‌شود را مناطق ویژه تجاری صنعتی  می گویند. 

کد خبر: ۸۷٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha