۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
تایید ممنوعیت ترامپ در فیس بوک؛ هیئت نظارت خواستار بررسی تصمیم در ۶ ماه شد
بیزنس اینسایدر اعلام کرد؛

تایید ممنوعیت ترامپ در فیس بوک؛ هیئت نظارت خواستار بررسی تصمیم در ۶ ماه شد

 ممنوعیت دونالد ترامپ از حضور در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و اینستاگرام توسط هیئت نظارت بر فیس بوک تایید گردید، اما این شرکت باید در شش ماه تصمیم خود را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از بیزنس اینسایدر، هیئت نظارت مستقل فیس بوک در روز چهارشنبه تصمیم گرفت که تعلیق حساب رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ توسط شبکه اجتماعی را تأیید کند، اما همچنین اعلام کرد این شرکت باید ظرف شش ماه تصمیم خود را بررسی کند.

با این که ممنوعیت دونالد ترامپ از فیس بوک و اینستاگرام توسط هیئت نظارت بر فیس بوک تایید شد، اما این موضوع دائمی بودن این ممنوعیت را نیز به دلیل فراتر بودن از مجازات های عادی فیس بوک مورد انتقاد قرار داد.

به همین منظور، به فیس بوک دستور داده شده تا این تصمیم را بازبینی کرده و پاسخ متناسبی را توجیه کند که برای همه از جمله کاربران عادی اعمال می شود.

 هیئت نظارت در توئیتی گفت: هیئت مدیره تصمیم فیس بوک را در هفتم ژانویه مبنی بر تعلیق رئیس جمهور وقت ترامپ، از حضور در فیس بوک و اینستاگرام، تأیید کرده است. پست های ترامپ در جریان آشوب ساختمان کنگره به شدت قوانین فیس بوک را نقض کرده و خشونت را تشویق و قانونی دانسته است.

اما هیئت نظارت همچنین اعلام کرد که تصمیم اولیه در مورد تعلیق دائمی دونالد ترامپ نامشخص و خارج از استاندارد بوده و پاسخ صحیح بایدمطابق با قوانینی باشد که برای سایر کاربران سیستم عامل آن اعمال می شود.

بر همین راستا، هیئت نظارت بر فیس بوک برای معلق نگه داشتن حساب کاربری ترامپ تصمیم می گیرد اما همچنان معتقد است که این شرکت باید تصمیم خود را در مدت شش ماه بررسی کند.

علاوه بر آن، هیئت مدیره گفت: مجازات های عادی فیس بوک شامل حذف محتوای نقض کننده، اعمال یک دوره تعلیق برای مدت زمان محدود یا غیرفعال کردن دائمی صفحه و حساب است.

کد خبر: ۸۷٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha