۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کاهش ۱۴۷ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سدهای تهران

کاهش ۱۴۷ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سدهای تهران

شهریاری، مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۱۴۷ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سدهای تهران خبر داد.

به گزارش بازار، محمد شهریاری گفت: حجم ذخیره آب سدهای پنج گانه استان تهران هم اکنون ۸۰۱ میلیون متر مکعب است که این رقم در زمان مشابه پارسال، ۹۴۸ میلیون متر مکعب بود بنابراین ۱۴۷ میلیون متر مکعب کاهش ذخیره آب داریم.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران افزود: در حال حاضر سد امیرکبیر ۱۷۹ میلیون متر مکعب، سد لتیان ۵۷ میلیون متر مکعب، سد لار ۱۲۰ میلیون متر مکعب، سد طالقان ۳۲۲ میلیون متر مکعب و سد ماملو ۱۲۴ میلیون متر مکعب آب دارد.

وی با توجه به اعلام سازمان هواشناسی که بهار کم بارشی خواهیم داشت گفت: میزان بارش در فروردین امسال در استان تهران فقط ۲/۳ دهم میلی متر ثبت شده در حالی که این رقم در زمان مشابه پارسال ۱۳۲ میلی متر بوده است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران افزود: البته کمبود بارش برف و کاهش ذخیره برفی را نیز باید به آن اضافه کنیم.

آقای شهریاری گفت: میزان کاهش ذخیره برفی در حوضه آبریز سد لتیان امسال بیش از ۴۴ درصد، در حوضه آبریز سد امیرکبیر بیش از ۷۰ درصد و در حوضه سد طالقان بیش از ۸۰ درصد است به همین دلیل سیاست بهره برداری و آبگیری مخازن را تغییر دادیم.

وی افزود: سد امیرکبیر که هم اکنون ۱۷۹ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد و در آستانه پر شدن است به همین دلیل نگرانی برای تداوم ورودی آب وجود داشت که تصمیم گرفتیم از حداکثر ظرفیت آبگیری در فصل بهار استفاده کنیم و مخازن آب سدها را پر نگه داریم تا در زمان اوج مصرف تابستان برای تامین آب مورد نیاز دچار مشکل نشویم.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه شرایط مناسبی از نظر ذخیره آب نداریم گفت: با توجه به شرایط مصرف آب در تابستان، کمی نگران هستیم که امیدواریم با همراهی مردم و بارش‌های روزهای باقی مانده فصل بهار، آبگیری مناسبی داشته باشیم تا پیک تابستان را با کمترین چالش سپری کنیم و آب مورد نیاز مردم تا پایان سال آبی تامین شود.

کد خبر: ۸۷٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha