۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
احتمال بازگشت به روند صعودی در روز چهارشنبه یا شنبه
تحلیل روزانه بورس/ ۲۰ اسفند۹۸؛

احتمال بازگشت به روند صعودی در روز چهارشنبه یا شنبه

بازار امروز باز هم حالت ریزش به خود گرفته و به ریزش خود ادامه داد، بازار سرمایه با ریزش ۱۴۴۵۲ واحدی به کانال ۵۱۹۹۲۵ واحدی عقب گرد کرد. 

بازار- وحید بلالی: بازار امروز باز هم حالت ریزش به خود گرفته و به ریزش خود ادامه داد، بازار سرمایه با ریزش ۱۴۴۵۲ واحدی به کانال ۵۱۹۹۲۵ واحدی عقب گرد کرد. 

معاملات مشکوک در روز سه شنبه 

در برخی از نمادها معاملات مشکوکی در حال رخ دادن بود، به ویژه در دو نماد شپنا و شتران، طی ۲ جلسه معاملاتی ۱۰۰ کد بیش از ۳۰۰۰ کد سهام فروختند، حقوقی های بازار با ایجاد صف های فروش گسترده در اندیشه این هستند که  نمادهای ارزنده را از چنگ حقیقی های بازار دربیاورند. در نماد بترانس نیز حجم صف فروش به شدت جابجا شده و این میزان نوسان بسیاری از فعالان بازار را گیج کرده بود. در دو نماد بورس و کالا نیز که ماه ها در وضعیت صف خرید قرار داشتند نیز صف فروش سنگینی ایجاد شده بود و ظن این که حقوقی های بازار در حال دستکاری معاملات آن هم در نمادهای ارزنده و بنیادی هستند را افزایش داد. امروز هم مانند دیروز هیچ اراده ای برای حراست از بازار دیده نشده ونبودن اراده برای حراست از بازارنزد کارشناسان بورسی  مشکوک به نظر می رسد.حقوقی ها تا توانستند سهام ارزنده را خالی کرده و در این میان تنها تازه واردان یا ناواردان بورسی صدمه دیدند.

وضعیت نفت جهانی و دعوای روسیه و عربستان سعودی

بررسی قیمت نفت جهانی نشان می دهد  دیگر قیمت نفت جهانی پاییتر از ۲۹ دلار را نمی بیند، تارگت های هدف قیمتی نفت به ترتیب اعداد ۴۰، ۶۰ و ۶۶ دلار در کوتاه مدت  و محدوده ۹۳ دلار در میان مدت است، نفت دوباره اوج خواهد گرفت و زمان برگشت اغلب سهام های دلاری ایران در چهارشنبه و شنبه این هفته خواهد بود، ضمن اینکه بررسی نموداری شاخص کل نیز پیش بینی ما را تائید می کند.

شاخص کل در محدوده بازگشت

در تحلیل سه شنبه هفته گذشته از نقطه حساس ۵۵۵ هزار واحد سخن گفته و از احتمال بازگشت شاخص کل به قبل از این کانال افزایشی که از اواسط دی ماه کار خود را آغاز کرده سخن گفتیم، اما بعد از دو روز کاری از تحلیل این پیش بینی درست بوده و شاخص کل نتوانست بیشتر از این مقدار را در این هفته تا این لحظه فتح کند، اما احتمال بازگشت نمودار در محدوده ۵۰۹ هزار واحد وجود دارد، احتمالا فردا نیز بازار ابتدا ریزشی بوده و سپس تعدیل شده و چهارشنبه یا شنبه هفته آینده روز بازگشت  بازار به روند پیشرونده خواهد بود.

بررسی فیبوناچی شاخص کل در تایم فریم هفتگی نشان می دهد که شاخص کل تا ۶۰۹ هزار واحد دوباره پرقدرت خواهد رفت و گام بعدی آن نیز برای صعود شاخص ۶۵۰ هزار واحد است، در نقطه ۶۰۹ هزار واحد همچون ۵۵۵ هزار واحد احتمالا اصلاح قیمتی را شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۸٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha