۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
تورم در خدمات الکترونیک یزد ناشی از بی‌نظارتی است/ دست باز شرکت‌های تولیدی در نرخ‌گذاری
رئیس اتحادیه خدمات الکترونیک استان یزد:

تورم در خدمات الکترونیک یزد ناشی از بی‌نظارتی است/ دست باز شرکت‌های تولیدی در نرخ‌گذاری

یزد- غنی پور، رئیس اتحادیه خدمات الکترونیک استان یزد گفت: شرکت های تولیدی داخلی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد نرخ اضافه بر روی کالاهای تولیدی خود تعیین می‌کنند و دولت نیز نظارتی بر روی آنان ندارد.

کاظم غنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در تشریح رسته‌های اتحادیه خود، گفت: تعمیر لوازم صوتی و تصویری، تولید و تعمیر بردهای الکترونیکی، سیستم های حفاظتی، دوربین مدار بسته و تعمیر دستگاه‌های پزشکی و الکترونیکی از رسته های اتحادیه خدمات الکترونیک است.

وی ضمن اعلام تورم هفت تا۱۰ درصدی بازار خدمات الکترونیک در سال جدید، از میزان تورم در سال گذشته هم سخن گفت و افزود: در سالی که گذشت تورم در بازار بردهای الکترونیک و قطعات تلویزیون صد درصد، تورم دوربین مدار بسته ۱۵۰ درصد و قسمت‌های حفاظتی ۲۰۰ درصد بوده است.

غنی‌پور نرخ‌گذاری بالا توسط شرکت‌های تولیدی داخلی را از دلایل تشدیدکننده تورم عنوان کرد و گفت: شرکت‌هایی مثل مادیران و گلدیران به میزان ۱۰ درصد قیمت تلویزیون‌های خود را گران کردند که این مساله در بالا بردن قیمت قطعات الکترونیکی تاثیرگذار بوده است.

عضو اتاق اصناف استان یزد با اشاره به تورم سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصولات الکترونیکی، تصریح کرد: در سال گذشته شرکت‌های تولیدی داخلی قیمت تلویزیون و لوازم خانگی را ۴۰ درصد گران‌تر کردند که نشان از عدم نظارت دولت بر مبداً تولیدات است.

تورم بدون نظارت در تولیدات داخلی
وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدات الکترونیک از ۲۱ فروردین در حال گران کردن کالاهای خود هستند، گفت:  شرکت‌های تولیدی داخلی با اعلام اینکه عوارض گمرکی و نرخ کارگر افزایش پیدا کرده است، نرخ های جدیدی را برای کالاهایشان در نظر گرفتند.

رئیس اتحادیه خدمات الکترونیکی استان یزد در همین راستا افزود: شرکت‌های داخلی کالاهای موجود در انبار خود را توزیع نمی‌کنند تا با افزایش قیمت، محصولات خود را در بازار عرضه کنند.

غنی پور با بیان اینکه دلار کاهش قیمت پیدا کرده است ولی بر روی قیمت کالا اثری نداشته و همچنان تورم در کالاها وجود دارد، گفت: تولیدکنندگان با نرخ گذاری در حال ستم به مصرف کنندگان هستند و با نرخ های کذایی، تولیدات داخلی خود را با کیفیت پایین و گران تر از کالاهای باکیفیت خارجی به مردم عرضه می‌کنند.

گرانی صددرصدی دوربین‌های مداربسته
وی در خصوص گرانی سیم و کابل‌های الکترونیکی گفت: از میان قطعات اصلی دوربین مداربسته، سیم و کابل‌های نوری ۱۰۰ درصد افزایش قیمت یافته است که منجر به کاهش درخواست برای نصب دوربین مدار بسته شده است.

رئیس اتحادیه خدمات الکترونیکی استان به بیان مشکلات صنف خود پرداخت و گفت: گران شدن مرتب کالا، خدمات و قطعات و حمایت نکردن از خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های تولیدی داخلی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای اتحادیه خدمات الکترونیکی شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلات کرونا باعث رکود در صنف خدمات الکترونیکی شده است، گفت: تعمیرات بخشی از حرفه خدمات الکترونیکی است که به هیچ عنوان تعطیل‌بردار نیست.

کد خبر: ۸۷٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha