۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
دولت در قیمت‌گذاری اجاره‌بها نباید دخالت کند
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور:

دولت در قیمت‌گذاری اجاره‌بها نباید دخالت کند

خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور عنوان کرد: مداخله دولت بر بازار مسکن و اجاره بها وظیفه دولت نیست و دولت نباید دخالت کند.

به گزارش بازار، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک مسکن تهران در مورد سقف نرخ اجاره بها ۲۵ درصدی گفت: وظیفه دولت ساخت وساز وسازندگی، برنامه ریزی و نظارت است تا بازار مسکن دچار بحران نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور با کمبود مسکن مواجه هستیم و در۸ سال فعالیت دولت آقای روحانی که قراربود مسکن اجتماعی ساخته شود هیچ اقدامی صورت نگرفت و در بحث مسکن ملی هم که در سال پایانی دولت دوازدم استارت آن زده شد اخباری مبنی بر پیشرفت آن اعلام نشده است.

خسروی با اشاره به برخی مداخله های دولت دوازدهم در بازار مسکن و مشاورین املاک گفت: متاسفانه برخی دخالت ها موجب شده تا مشاورین املاک مجبور به خلاف و دور زدن بخشنامه ها شوند و تولید فساد شود.

وی با انتقاد از مداخله دولت در مسائل جزئی گفت: متاسفانه در کشور دولت کارهای جزیی را انجام می دهد و بانکها کار ساختمان سازی را انجام می دهند.

رئیس اتحادیه املاک مسکن تهران درادامه افزود: در سال گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در بازه ۱۲ روزه تعداد کل قراردادهای تهران ۱۱ هزار ۵۹۱ مورد بوده است که از این تعداد ۵ هزارو ۱۸۷ مورد مبایعه نامه و ۶ هزار و ۳۴۶ مورد اجاره نامه بوده که در سامانه املاک ثبت وکد رهگیری دریافت شده است.

وی ادامه داد: در بازه ۱۲ روزه ابتدای اردیبهشت ماه امسال تعداد ۱۵ هزار و ۵۷۳ مورد قرار داد در تهران ثبت شده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۵۱ مورد آن اجاره است که بررسی این آمار نشان می دهد تعداد مستاجرها افزایش زیادی داشته است که بیشتر این افزایش به دلیل کاهش قدرت خرید و خانه دار شدن افراد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی فکر می کنند که مشاورین املاک باعث افزایش قیمت مسکن می شوند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و قیمت املاک ناشی از سیاست گذاری دولت ها، تورم، وضعیت سیاسی، اقتصادی و تاثیر روانی برخی آمارها بر بازار مسکن کشور است.

رئیس اتحادیه املاک مسکن تهران ادامه داد: به طورمثال در خردادماه سال ۹۹ با اعلام بانک مرکزی مبنی بر افزایش ۴۸ درصدی قیمت مسکن در صورتی که کف بازار فقط ۸ درصد افزایش قیمت بود به طور ناگهانی با تاثیر روانی قیمت مسکن افزایش یافت.

کد خبر: ۸۷٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha