۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
معاملات بازار بورس مازندران به نصف رسید
بازار بررسی کرد

معاملات بازار بورس مازندران به نصف رسید

ساری- حجم معاملات بازار بورس مازندران نصف شد و در عین حال روند فروش سهام در این تالار پرنوسان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، هفته کنونی برای تالار شیشه ای مازندران چندان خوب نبود و اکثر سهامداران اقدام به فروش سهامهایشان کردند تا بیش از این در چرخه منفی های دستوری متضرر نشوند.

بورس مازندران در سال جاری تنها یک هفته معاملات بیش از ۱۵۰ میلیون سهام را تجربه کرده بود و در هفته جاری شمار معاملات به زحمت به ۷۴ میلیون فقره رسید، این وضعیت در حالی است که شمار زیان دیدگان در این بازار روند فزونی دارد.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هفته جاری ۷۴ میلیون و۲۶۲ هزار و ۴۲۶ سهم به ارزش ۳۹۱ میلیارد ریال در بورس منطقه ای استان داد و ستد شده است، افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۱۲۷ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۲۶۳ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، بانک ملت، سایپا و قند شیرین خراسان بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص داده اند.

وی با اظهار اینکه ۳۳ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۷ درصد مربوط به فروش بوده است، گفت: شاخص قیمت نیز با ۳۵۶ هزار واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۱۷۲ هزار و۲۴۹ واحد کاهش یافته است.

در حالی معاملات در بازار بورس استان به نصف رسید که هفته گذشته ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۵۳۲ سهم به ارزش بیش از دو هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال در تالار شیشه ای استان معامله شده بود.

کد خبر: ۸۷٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha