۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
تهران نیازمند ۶۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ:

تهران نیازمند ۶۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق است

صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: برای اطمینان از تامین برق پایتخت در ساعات اوج بار فصل گرما، ۶۰۰ مگاوات کاهش در مصرف برق این کلان شهر ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، کاهش نزولات آسمانی در سال ۱۳۹۹ و فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را عاملی موثر در کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کشور دانست و گفت: اوج مصرف برق تهران در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ سالانه به شکل متوسط، ۳ درصد افزایش پیدا می‌کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اجرای طرح‌های مدیریت بار و همکاری مشترکان، این روند در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ کاهش یافت.

وی افزود: در سال جاری با توجه به بارندگی‌های اندک و گرمای زودرس هوا و همچنین تغییر معادلات ناشی از شیوع بیماری کرونا پیش‌بینی می‌کنیم میزان مصرف برق، شیب افزایشی به خود بگیرد که این مسئله با توجه به ایجاد محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق‌آبی، نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: به همین دلیل از سال گذشته، طرح‌های مدیریت بار این شرکت در بخش‌های مختلف با شدتی دو چندان آغاز شده و در این زمینه، تفاهم‌نامه‌های همکاری با مشترکان بزرگ اداری، صنعتی و تجاری نیز امضا شده است.

صبوری با بیان این که مدیریت موفق بار در سال گذشته منجر به جلوگیری از وقوع خاموشی در پایتخت شد، تاکید کرد: در سال جاری برای اطمینان از تامین برق پایتخت در ساعات اوج بار نیازمند حدود ۶۰۰ مگاوات کاهش در مصرف برق در ساعات پرباری هستیم که اگرچه تمام توان فنی و اجرایی خود را برای این مهم به‌کار گرفته‌ایم، اما برای دستیابی به این هدف، نیازمند همراهی همه مشترکان تهرانی هستیم.

کد خبر: ۸۷٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha