۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
ریزش قیمت مسکن در سایه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ریزش قیمت مسکن در سایه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: قوانین حمایتی مجلس از بازار مسکن همانند مالیات بر خانه های خالی و جهش تولید و تامین مسکن تاثیر مثبتی بر بازار ملک داشته و موجب کاهش قیمت مسکن شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، در رابطه با تاثیر قوانین مجلس بر بازار مسکن، گفت: تجربه نشان داده هر ساله با شروع فصل معاملات مسکن در خرداد ماه، شاهد افزایش قیمت خانه هستیم اما امسال با توجه به اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه و همچنین گزارش بانک مرکزی، قوانین حمایتی مجلس از بازار مسکن همانند مالیات بر خانه های خالی و جهش تولید و تامین مسکن تاثیر مثبتی بر بازار ملک داشته و موجب کاهش قیمت مسکن شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از طرفی در لایحه بودجه ۱۴۰۰، تسهیلات قابل توجهی برای ساخت و ساز مسکن پیش بینی شده که موجب رونق تولید و افزایش عرضه مسکن شده که در نهایت منجر به کاهش نرخ خانه می‌شود، ضمن اینکه در شورای پول و اعتبار نیز تصمیماتی مبنی بر افزایش تسهیلات خرید خانه گرفته شده که این امر نیز به رونق بازار ملک کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  متاسفانه عرف غلط افزایش هر ساله نرخ اجاره بها، فشار مضاعفی را سالانه به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه تحمیل می کند که باید با اقدامات عملی و فرهنگ‌سازی مناسب و برنامه ریزی جدی اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه اجاره بها در فصل تابستان، همانند سال گذشته باید محدودیتی برای افزایش نرخ اجاره‌ بها تعیین کند. معتقدم پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران نیز کار مناسبی بود که امسال هم باید با تسهیل بیشتر شرایط دریافت وام به ویژه برای اقشار کم درآمد جامعه، تداوم یابد.

کد خبر: ۸۷٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha