۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۲ هزار و ۸۰۰ کارگر زنجانی در انتظار بیمه/ تامین اجتماعی سهمیه نمی دهد
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان:

۲ هزار و ۸۰۰ کارگر زنجانی در انتظار بیمه/ تامین اجتماعی سهمیه نمی دهد

زنجان- محمدی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان گفت: دو هزار و ۸۰۰ کارگر ساختمانی برای بیمه شدن درخواست داده اند اما تامین اجتماعی در خصوص تحت پوشش قرار دادن آنها بسیار کوتاهی می کند.

رزاق محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: انجمن صنفی کارگران ساختمان برای اولین بار در کشور از سال ۸۵ آغاز به کار کرد و در استان زنجان هم فعالیت خود را از اواسط همان سال کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حق بیمه کارگران ساختمانی در پروانه ساختمان در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: ۲۰ درصد حق بیمه توسط شهرداری پرداخت می شود. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان با بیان اینکه باید همه کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، گفت: کارگران از جمله افرادی هستند که حق شان همیشه ضایع می شود. 

محمدی از ثبت نام دو هزار و ۸۰۰ کارگر ساختمانی برای بیمه خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه تامین اجتماعی در خصوص تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی بسیار کوتاهی می کند و در حال حاضر همه سهمیه ای را نداده است. 

وی با بیان اینکه حق و حقوق کارگر و کارفرما در قانون یکسان تعریف شده است، ابراز داشت: کارگران ساختمانی نسبت به سایر کارگران بیشترین کارآیی را دارند و باید مشکلات آنان پیگیری و مرتفع شود و بیش از یک سال که کرونا آمده کارگران ساختمانی بسته های کمک معیشتی دریافت نکردند. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان زنجان تصریح کرد: سهمیه بیمه تامین اجتماعی باید به تناسب هر استان در نظر گرفته شود و باید مشکل کارگران ساختمانی حل شود. 

محمدی افزود: باید به امنیت شغلی و رفاه حال کارگران ساختمانی بیشتر توجه شود. 

کد خبر: ۸۷٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha