۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
ابزارهای تعرفه‌ای بنادر در خدمت تسهیل تجارت
مدیرکل لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر اعلام کرد

ابزارهای تعرفه‌ای بنادر در خدمت تسهیل تجارت

سرایی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر طی سال‌های گذشته همواره با ارایه تخفیفات و مشوق‌های تعرفه‌ای با سیاست‌های کلان تجاری کشور همسو بوده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خسرو سرایی در رابطه با نهایی‌سازی آیین نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر کشور، اظهار داشت: در راستای نظم بخشی تردد اشخاص و وسایط نقلیه در داخل بندر، ارتقاء سطح ایمنی و ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری در بنادر کشور، آیین نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر در هیات عامل سازمان تصویب و جهت تصویب نهایی به شورای عالی ترابری کشور منعکس شد و دستورالمل آن در حال نهایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه در زمان تحریم‌ها همواره از منظر حمل و نقل دریایی با شرکای عمده تجاری و کشورهای همسایه برای تسهیل تجارت و همچنین ترانزیت کالا از قلمروی کشور در حال رایزنی بوده ایم، اظهار داشت: انتظار می‌رود با برطرف شدن بسیاری از موانع در ماه‌های آتی، حجم این مراودات به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

سرایی با اشاره به ابزارهای تعرفه‌ای برای جذب شناور و کالا به بنادر کشور، گفت: سازمان بنادر در سال‌های گذشته همواره با ارایه تخفیف‌ها و مشوق‌های تعرفه‌ای با سیاست‌های کلان تجاری کشور همسو بوده است.

وی ادامه داد: برای مثال می‌توان به تخفیف‌های تعرفه‌های کالاهای صادراتی، تخفیف‌های بر شناور و کانتینر یخچالی که می‌تواند در بنادر شمال و جنوب کشور موجب تسهیل صادرات کالاهای میوه، صیفی و کالاهایی که در طی حمل و نقل نیاز به دمای پایین دارند و نیز تخفیف‌های مترتب بر شناورهای زیر ۱۰۰۰ GT که در دوران کرونا با کاهش فعالیت روبرو شدند، اشاره کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: در این راستا تمامی شرکت‌های حمل و نقل دریایی و فعالان این بخش می‌توانند مشکلات خود در بخش حمل و نقل دریایی با کشورهای طرف تجارت ایران را برای پیگیری و حل به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی در حمل دریایی کالا، منعکس کنند.

کد خبر: ۸۶٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha