۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در اصفهان به دلیل فعالیت ماینرها
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در اصفهان به دلیل فعالیت ماینرها

اصفهان- شیشه فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در فروردین امسال مصرف برق در کشور ۲۵ درصد و در استان اصفهان ۲۰ درصد به دلیل استفاده از دستگاه‌های ماینر افزایش یافت.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هر ماینر در یک ساعت یک هزار و ۳۵۷ وات برق را مصرف می‌کند، اظهار داشت: این میزان مصرف برق در ۲۴ ساعت به ۳۲.۴ کیلووات می‌رسد و در هر ماه یک ماینر یک هزار کیلووات ساعت را مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت هر ماینر در هر ماه معادل پنج برابر مصارف یک منزل مسکونی برق مصرف می‌کند، اضافه کرد: به همین دلیل شرکت برق این امکان را دارد که به روش‌های مختلف در زمینه استفاده غیرمجاز از شبکه برق برخورد کند.

هر گونه افزایش برق مصرفی در یک دوره احتمال وجود ماینر در آن منطقه را نشان می‌دهد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هر گونه تخلف در خصوص مصرف برق مازاد بر عهده مالکان آن مراکز است، ابراز داشت: از این رو توصیه می‌شود در صورت اجاره دادند و یا خرید و فروش املاک نسبت به تسویه حساب کتبی از شرکت توزیع برق اقدام شود.

وی اضافه کرد: مالکان می‌توانند در هر زمانی با درخواست تقاضا از شبکه برق نسبت به تست میزان برق مصرفی اقدام کنند تا در صورت مشاهده هر گونه تخلفی به سرعت بررسی ‌های لازم انجام شود.

شیشه فروش با بیان اینکه شماره تلفن ۱۵۲۱ برای ارائه مشاوره در زمینه تخلفات صورت گرفته در حوزه مصرف برق آماده پاسخگویی به متقاضیان است، تصریح کرد: هر گونه افزایش برق مصرفی در یک دوره احتمال وجود ماینر در آن منطقه را نشان می‌دهد و از این رو ضروری است هر چه زودتر در این زمینه اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه مصرف بهینه برق باتوجه به شرایط کم بارشی و کاهش فعالیت نیروگاه‌های برق آبی ابلاغ شده است، گفت: در این راستا می‌توان به مدیریت تامین برق اضطراری در تابستان ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادارات نیز نسبت به کاهش برق مصرفی از ابتدای خرداد تا پایان مرداد از ساعت ۱۱ تا پایان وقت اداری به میزان ۵۰ درصد موظف شدند.

نصب رایگان دستگاه کاهنده مصرف برق بر روی تجهیزات سرمایشی در ادارات
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه دستگاه کاهنده مصرف برق توسط شرکت برق به صورت رایگان تامین و بر روی تجهیزات سرمایشی در ادارات نصب خواهد شد، تصریح کرد: صنایع باید خارج از پیک مرف فعالیت داشته باشند تا دچار خاموشی نشوند.

وی گفت: کشاورزان نیز چنانچه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در ساعات ۱۱ تا ۱۶ پمپ‌های آب خود را خاموش کنند مشمول پاداش اداره برق خواهند شد.

شیشه فروش با بیان اینکه کاهش روشنایی پارک‌ها و فضاهای سبز و خاموش کردن آبنماها به شهرداری ابلاغ شده است، ابراز داشت: در واحدهای تجاری نیز اصناف پرمصرف مانند لوسترفروشی‌ها و میوه فروشی‌ها در خصوص کاهش مصرف تذکر داده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در فروردین امسال مصرف برق در کشور ۲۵ درصد و در استان اصفهان ۲۰ درصد افزایش یافت، اضافه کرد: علت این امر استفاده از دستگاه‌های ماینر است و در صدد جمع آوری حداکثری این تجهیزات هستیم.

کد خبر: ۸۶٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha