۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
مستمری سایر سطوح بازنشستگان ۵۰ درصد افزایش یافت| حداقل بگیران تامین اجتماعی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار
در گفتگو با رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی:

مستمری سایر سطوح بازنشستگان ۵۰ درصد افزایش یافت| حداقل بگیران تامین اجتماعی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار

دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: در متناسب سازی مستمری سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی دریافتی اسفند ماه ۹۹ مبنای افزایش حقوق آنان قرار گرفت و حداقل ۵۰ درصد افزایش یافت.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی دهقان کیا» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با مبنا قرار گرفتن حقوق اسفند ماه سال گذشته این رقم به ۲۶ درصد ضرب شد و در مرحله بعدی ۲۴۸ هزار تومان به آن اضافه و با احتساب سایر مزایا مستمری بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی بدست آمد.

وی با اشاره به میزان سایر مزایای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی اظهارداشت: در افزایش مستمری سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی، پرداخت ۸۰ هزار تومان بابت حق مسکن، ۸۰ هزار تومان دیگر بابت معیشت، حدود ۲۷۰ هزار تومان بایت حق همسر و حدود ۹۰ هزار تومان بابت حق اولاد در نظر گرفته شده است.

حداقل مستمری سایر سطوح بازنشستگان ۵۰ درصد افزایش یافت
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهارداشت: در مرحله دوم در تعیین میزان مستمری بازنشستگان سایر سطوح تفاوت ضریب زمان برقراری مستمری با وضعیت فعلی این افراد مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که در صورت افزایش ۵۰ درصدی مستمری اعمال و اگر کمتر بود حقوق این بازنشستگان بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

دهقان کیا یادآورشد: در مرحله سوم با توجه به اینکه ضریب مستمری بازنشستگان سال های ۹۶ تا ۹۹ بسیار پایین بود، لذا مقرر شد هرگونه افزایش مستمری این افراد نباید کمتر از ۵۰ درصد باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تصریح کرد: اعمال این فرمول در جلسه‌ای که با مدیر عامل و مسئولان سازمان تامین اجتماعی روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد مورد موافقت قرار گرفت و تصمیم بر این شد که مستمری سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل در سال جاری با متناسب سازی مستمری آنان ۵۰ درصد افزایش یابد.

مستمری های جدید از اردیبشهت ماه پرداخت می شود
وی بیان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده تمام بازنشستگان تامین اجتماعی مستمری جدید خود را در اردیبهشت ماه سال جاری دریافت خواهند کرد و مابه التفاوت و معوقه فروردین ماه نیز در وجه آنها پرداخت خواهد شد.

دهقان کیا اظهار داشت: با این اقدامات انجام شده در واقع افزایش مستمری سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به اسفند ماه کمتر از ۵۰ درصد نخواهد بود و هم اکنون احکام بازنشستگان این سازمان بر روی سایت تامین اجتماعی قابل مشاهده است.

متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان به طور متوسط بیش از ۴ هزار میلیارد تومان هر ماه هزینه بیشتری را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می کند و انتظار داریم دولت نسبت به پرداخت بدهی های خود آنهم به صورت نقدی اقدام کند

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه پیش از این مبنای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ درسایر سطوح، دریافتی تیرماه ۹۹ ملاک عمل قرار گرفته بود، گفت: با اعتراض بازنشستگان و پیشنهاد کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، حقوق اسفند ماه سال گذشته مبنای افزایش قرار گرفت و هم اکنون مستمری همه سایر سطوح  بازنشستگان ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

در متناسب سازی تمام مشکلات بازنشستگان ازتمام زوایا بررسی شد
وی افزود: برای متناسب سازی حقوق و مستمری سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی، مسائل و مشکلات آنها از زوایای مختلف در جلسات متمادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا با متناسب سازی حقوق آنها، عقب ماندگی ۱۰۰ درصدی سال‌های گذشته برای این بازنشستگان که جزو سایر سطوح بازنشستگان این سازمان محسوب می شوند، جبران شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران یادآورشد: برخی از این افراد در زمان بازنشستگی ۳ برابر حداقل دستمزد دریافت می کردند، اما به مرور این مستمری به ۲ برابر کاهش یافت، لذا برای جبران این عقب ماندگی راهکارهای زیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که برای افزایش حقوق سایر سطوح مستمری بگیران این سازمان امسال حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته به مستمری آنان اضافه شود.

امسال در دو مرحله متناسب سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد
دهقان کیا اظهارداشت: برای تامین خواسته بازنشستگان امسال در دو مرحله متناسب سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شده و این حاصل برگزاری جلسات متعدد، اعضای کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل و دست اندرکاران و دیگر مسئولان این سازمان بوده است.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، جلسات زیادی از سال گذشته در این خصوص برگزار شده و در این جلسات با طرح مشکلات بازنشستگان مقرر شد که فاصله مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از بین برود و ملاک نیز در این فرمول وضعیت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با حداقل ۳۰ سال سابقه بود.

دهقان کیان با اشاره به میزان افزایش مستمری حداقل بگیران تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه بیان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد که مستمری حداقل بگیران تامین اجتماعی به ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان افزایش یابد، اما کانون پیشنهاد افزایش مستمری به ماهانه ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد.

حداقل بگیران بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کنند
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تصریح کرد: در نهایت با موافقت مسئولان تامین اجتماعی مقرر شد که یک فرد بازنشسته این سازمان با ۳۰ سال سابقه حداقل بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ماهانه مستمری دریافت کند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در پایان یادآورشد: در حال حاضر متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان به طور متوسط بیش از ۴ هزار میلیارد تومان هر ماه هزینه بیشتری را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می کند و انتظار داریم دولت نسبت به پرداخت بدهی های خود آنهم به صورت نقدی اقدام کند تا این سازمان با توجه به افزایش هزینه ها و قیمت ها در پرداخت مستمری جدید بازنشستگان در طول سال دچار مشکل و چالش نشود.

کد خبر: ۸۶٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha