۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
درخواست شرکت مخابرات برای ترمیم تعرفه‌های رانژه‌کشی

درخواست شرکت مخابرات برای ترمیم تعرفه‌های رانژه‌کشی

بیدخام، سخنگوی شرکت مخابرات گفت: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخواست می‌کنیم در خصوص ترمیم تعرفه‌های رانژه کشی شرکت‌های ارائه کننده اینترنت ثابت (اف سی پی) ورود کند.

به گزارش بازار، اخیراً شرکت‌های ارائه کننده اینترنت ثابت (اف سی پی) اعلام می‌کنند که شرکت مخابرات ایران از رانژه کردن خطوط تلفن ثابت برای ارائه ADSL سر باز می‌زند و خواهان دریافت مبالغ بیشتری برای این کار است و شرکت‌های اف سی پی می‌گویند حاضر به تأمین تجهیزات برای رانژه کشی هستند، اما مخابرات اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

در همین ارتباط موضوع را از محمدرضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات ایران جویا شدیم که در مصاحبه تلفنی با رسانه ملی فت: آخرین مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص هزینه‌های مربوط به رانژه کشی شرکت‌های اف سی پی توسط شرکت مخابرات ایران مربوط به سال ۱۳۹۵ است که با توجه به تورم سالیانه و افزایش حدود هزار و ۱۰۰ درصدی قیمت سیم رانژه و افزایش ۲۶۰ درصدی هزینه‌های مربوط به نیروی کار، اما متأسفانه با وجود مکاتبات و پیگیری‌های مکرر هیچ اقدام عملی در این خصوص و رفع مشکلات از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام نشده است.

وی گفت: در نتیجه با توجه به شرایط خاص و محدودیت‌های موجود در روند رانژه کشی مربوط به شرکت‌های اف سی پی در مراکز مخابراتی، محدودیت‌هایی مشاهده می‌شود که راهکارهای متعددی در این خصوص به سازمان تنظیم مقررات پیشنهاد شده است، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران افزود: در سال ۱۳۹۹ با توجه به میزان و حجم رانژه کشی‌های انجام شده ضرری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال به شرکت مخابرات ایران وارد شده است و امیدواریم سازمان تنظیم مقررات اقدامی عملی در خصوص ترمیم تعرفه‌های رانژه کشی اف سی پی‌ها با توجه به تورم انجام دهد.

رانژه کردن خطوط تلفن ثابت به این معناست که مسیر سیم تلفن ثابت مشترک در مرکز مخابراتی به گونه‌ای تغییر می‌کند که از تجهیزات شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی (FCP) نیز بگذرد و امکان دریافت اینترنت را در کنار مکالمات صوتی داشته باشد.

کد خبر: ۸۶٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha