۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲
بانکها حق ندارند مالکیت کارخانه تولید کننده را مصادره کنند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

بانکها حق ندارند مالکیت کارخانه تولید کننده را مصادره کنند

کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: اگر واحد تولیدی معوقات بانکی داشت باید از سایر روش های مقابله ای استفاده شود نه اینکه کارخانه‌ ای به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات به بانک، مصادره شود.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه رفع موانع تولید باید یکی از اقدامات اساسی مجلس در دوره اخیر قلمداد شود، اظهار داشت: مانع زدایی از تولید دست مجلس است و باید در این زمینه هرگونه عواملی که باعث عدم رونق تولید می‌شود را کنار بزند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نیاز است مجلس به سرعت قوانینی را وضع کند که با هرگونه تعطیلی کارخانجات آن هم تحت هر عنوان مقابله شود.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع مشاهده می‌شود که بانک‌ها برخی کارخانجات را به دلیل عدم اقساط تسهیلات تولید کننده آن، مصادره می‌کنند، اظهار داشت: این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید تدابیری برای این مهم اندیشیده شود.

کوچکی نژاد تصریح کرد: به واقع اگر تولید کننده تخلف و یا معوقات بانکی داشت باید از سایر روش های مقابله ای استفاده شود نه اینکه کارخانه‌ وی به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات به بانک، مصادره و تعطیل شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به هیچ وجه بانک حق ندارد مالکیت کارخانه تولید کننده را مصادره کند و البته ما باید قوانین را در این زمینه به یک شکلی احصا کنیم که روش های دیگری برای مطالبه و وصول بانک‌ها مدنظر قرار گیرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه تعطیلی کارخانجات نه می تواند بانک را به پولش برساند و نه تولید را نجات دهد اظهار داشت: به هیچ وجه نباید تولید تعطیل شود چرا که این مسئله می‌تواند به بیکاری کارگران دامن بزند.

کد خبر: ۸۶٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha