۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
تنفس خوراک نقش مهمی در بالا بردن حاشیه سود و جذابیت پروژه‌ها دارد
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

تنفس خوراک نقش مهمی در بالا بردن حاشیه سود و جذابیت پروژه‌ها دارد

مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگر دست از تنگ‌نظری‌ها برداشته و اجازه تحرک بخش خصوصی و قدرتمند شدن این بخش را دهیم به‌یقین شاهد تحولات بزرگی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به پایان مهلت مجلس به دولت برای اجرای تنفس خوراک در قانون حمایت از صنایع نفت‌خام و میعانات گازی در هیئت امنای صندوق توسعه ملی گفت: اگرچه مجلس به دنبال دعواهای قضایی نیست و به‌همین دلیل بارها به دولت برای اجرای تنفس خوراک در قانون حمایت از صنایع نفت‌خام و میعانات گازی فرصت داده است اما اکنون این فرصت به پایان رسیده و باید مشمول ماده ۲۳۴ آیین داخلی مجلس شود، البته اگر نمایندگان یقین پیدا کنند با یک مهلت دیگر کار انجام می‌شود برای تسریع در کار مردم باز هم به دولت مهلت خواهیم داد، چراکه نمایندگان مجلس برای انجام امور، چنین سعه صدری و همکاری خواهند داشت.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه تعدادی از پروژه‌ها یک سری از مجوزهای لازم را گرفته‌اند اما از آنجا که این قانون به صورت رسمی اجرا نشده برای بخش خصوصی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

وی معتقد است اگر دست از تنگ‌نظری‌ها برداشته و اجازه تحرک بخش خصوصی و قدرتمند شدن این بخش را دهیم به‌یقین شاهد تحولات بزرگی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

رحیمی مظفری تاکید کرد: اگر به جای حمایت از شرکت‌هایی مانند ایران خودرو و سایپا که فقط با مصرف سوخت بالای خودروهایی تولیدی خود، انرژی کشور را هدر می‌دهند از چند شرکت بزرگ نفت و پالایشگاهی حمایت کرده بودیم اکنون در شرایط اقتصادی بهتری قرار داشتیم و امروز دستمان به سمت برخی از شرکت‌های نفتی دنیا دراز نبود و بدون نیاز به این کشورها می‌توانستیم از مخازن مشترک خود برداشت کرده و با تبدیل مواد از خام‌فروشی فاصله بگیریم.

به گفته این نماینده مجلس، تنفس خوراک نقش مهمی در بالا بردن حاشیه سود و جذابیت پروژه‌ها دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از دیگر مزایای مهم قانون اجازه صادرات فراورده‌های پتروپالایشی به شرکت‌هایی است که طبق این قانون تصویب می‌شوند و وزارت نفت موظف است مجوز تأمین پایدار خوراک را حداقل ۲۰ سال صادر کند.

کد خبر: ۸۶٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha