۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
نقش موثر اجرای قانون احداث پالایشگاه‌ها در اشتغالزایی
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

نقش موثر اجرای قانون احداث پالایشگاه‌ها در اشتغالزایی

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است موافقت و مخالفت با پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌سازی نباید از دولتی به دولت دیگر تغییر کند بلکه باید به‌عنوان یک سیاست راهبردی و استراتژیک توسط تمامی دولت‌ها اجرایی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد طلا مظلومی برضرورت رونق صنایع پتروشمی تاکید کرد و گفت: اگرچه تاکنون بخش عمده‌ای از منابع درآمدی بودجه از طریق فروش نفت تامین شده است اما با توجه به تشدید تحریم‌ها در سالهای گذشته باید به فکر منابع درآمدی جایگزین بود بهترین جایگزین نیز در شرایط کنونی که در دنیا نیز خریدار دارد رونق صنایع پتروشیمی است.

وی نبود اشتغال را یکی از چالش‌های اصلی کشور در  شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها می‌توان جوانان بسیاری را به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کرد، همچنین این صنایع برای کشور درآمدزایی و ارزآوری بسیار به همراه دارند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از آنجا که فرآورده‌های نفتی قابل تحریم و ردیابی نیستند لذا می‌توان آن‌ها را به تعداد کشورهای بیشتری صادر کرد و تقریبا فرآورده‌های ایران در تمامی کشورهای جهان مشتری دارند.

مظلومی معتقد است موافقت و مخالفت با پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌سازی نباید از دولتی به دولت دیگر تغییر کند بلکه باید به‌عنوان یک سیاست راهبردی و استراتژیک توسط تمامی دولت‌ها اجرایی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این بین مجلس نیز با تصویب قانون «احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی» نوع نگاه خود را به این مهم مشخص کرده است اما دولت با عدم اجرای این قانون عملا با احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها مخالفت کرده به همین دلیل کمیسیون انرژی در راستای انجام وظایف قانونی و نظارتی خود این تخلف دولت را مشمول ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس کرده و در نخستین جلسه کمیسیون دررابطه با ارسال پرونده این تخلف به قوه‌قضاییه تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر: ۸۶٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha