۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
۱۰۵ هزار مسافر تب سنجی شدند/ مصرف ۸۰ میلیون ماسک هر هفته در کشور
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در امور پیشگیری از کرونا:

۱۰۵ هزار مسافر تب سنجی شدند/ مصرف ۸۰ میلیون ماسک هر هفته در کشور

سوادکوه - نماینده وزیر بهداشت در امور پیشگیری از کرونا در شمال گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار مسافر در محور سوادکوه تب سنجی شدند و از ورود ۱۹ مسافر نیز جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی ناصحی پیش ازظهر سه شنبه در بازدید از ایستگا تب سنجی محور سوادکوه از تب سنجی ۱۰۵ هزار مسافر در محور سوادکوه خبر داد و گفت: از ورود ۱۹ مسافر به دلیل مشکوک بودن به کرونا به مازندران جلوگیری شد.

وی با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری به شمار برای قطع شدن زنجیره بیماری، تردد و سفرها را سبب گسترش بیماری کرونا ویروس دانست و گفت: مسافران ورودی به استان پایش و سنجش می شوند و تقاضا داریم در این بازه زمانی سفر نکنند.

وی با اشاره به کاهش شمار بستری ها طی دو روز گذشته در مازندران گفت: تعداد بیماران مشکوک استان حدود یک هزار و ۴۰۰ مورد، بعلاوه ۳۵۰ مورد بستری در بابل است که این بیماران بستری جزو سندرم حاد تنفسی هستند و تاکنون نیز یک هزار و ۲۵۰ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

نماینده وزیربهداشت در امور پیشگیرری از کرونا شمار بیماران مبتلا به کرونا را در استان مازندران ۶۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: بیماری این تعداد به کرونا ویروس تایید شده است.

مصرف ۸۰ میلیون ماسک هر هفته در کشور

مشاور وزیر بهداشت عابربانکها، داروخانه، مراکز خرید و پمپ بنزین ها را از مکان های پرریسک دانست و گفت: مسئولان ذیربط باید به این نکات توجه کنند و کارکنان رعایت اصول بهداشتی را داشته باشند و همچنین، مردم به ملاقات افرادی که در قرنطینه خانگی هستند نروند و این افراد نیز از خانه خارج نشوند و با توجه به نزدیک شدن ایام عید، دید و بازدیدها را به‌صورت تلفنی یا مجازی انجام دهند.

وی با بیان اینکه مصرف ماسک در کشور در حال حاضر به ۸۰ میلیون عدد در هفته رسیده، بخش زیادی از کمبودها را ناشی از مصرف و تقاضای بالا دانست و گفت: برای تامین این نیازها بسیجیان و گروه های جهادی وارد عمل شدند و برخی خطوط کارخانه ها نیز تغییر کرده است.

ناصحی با اشاره به کمبود کادر درمانی در مازندران گفت: طبق دستور وزیر بهداشت جذب نیرو آزاد شده و از همکاران سایر استان ها نیز در صورت تمایل استقبال می کنیم.

کد خبر: ۸٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha